2008

året som borde glömmas bort!
Det finns både roliga och tråkiga saker under ett år, men i år tycker jag nog att de tråkiga sakerna vunnit.
SÅ här i vintermörkret känns så mycket saker hopplösa, och sommaren såå långt bort.
Tackolov för alla dessa ljusstakar och stjärnor som lyser i fönstren, hur skulle jag annars ta mej upp på morgonen?
Min underbara kollega sa till mej för ett tag sen när vi konstaterat att för mycket hänt på kort tid, - Lin det är höst nu, vissa tycker att det är mysigt, men hösten luktar död, hur kan man missa att det luktar död?
Och det undrar jag med!
Alla dessa barn som mister sina föräldrar och föräldrar som mister sina barn- till ingen nytta alls.
Varför känns allt så hopplöst nu?
Kan det vara så att många människor tappat energin iom världskrisen? Eller är det något annat?
För min egen del känns det hopplöst nu när inga jobb finns att söka och sambon blivit uppsagd från sitt.
Vad sjutton händer nu? Måste huset säljas, eller bilen, måste vi flytta härifrån för jobb på annan ort?
Suck, jag vet att jag måste tänka positivt, men just nu är det inte så lätt.

Samtidigt känner jag mej otacksam, för även om ekonomin inte ser bra ut så är vi iallafall friska.
Mina barn mår bra och vi också.

Tänker på den unga tjej som fått lunginflammation och blodförgiftning, och hennes barn, släkt och vänner.
Även om jag inte känner henne så sänder jag en massa tankar och hoppas att ni som läser detta också gör det.
För allas våra tankar kan påverka!

Snart är det här året slut och jag hoppas att 2009 har mer roliga saker att erbjuda, ja för värre än så här hoppas jag att det inte blir.




Kommentarer
Postat av: Sandra

Stor kram vännen, och tack för tankarna du sänder! Ring om det är nåt du också. KRAM

2008-12-04 @ 10:13:48
URL: http://zandrisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0