Allt går runt och börjar sen om igen

Ja jag tror att alla människor måste uppleva både med och motgångar i livet. Men endel klarar sej med små motgångar och endel "klarar" sej med små medgångar.
Jag har själv haft många motgångar men på senare år många medgångar.
Innan vi fick Casper bestämde vi oss för att köpa en ny bil- hade i 3 år försökt bli gravida och tyckte nu att vi hade råd med en ny bil eftersom vi då kunde betala av på den innan vi fick barn.
Dagen efter vi skrivit på kontraktet, började jag må dåligt och nån dag senare testade vi positivt- äntligen!
Några dagar efter det vann A. en del pengar som sen utvecklades till en hel del pengar- som visserligen brann inne men han VANN ju iaf .
Vi hittade huset som skulle bli drömkåken, vad vi inte visste då var att det verkligen skulle bli drömkåken
Drömkåken

Ni minns den va?
Filmen där allt som kan gå åt skogen också gör det!
Det är vårt hus de pratar om.

ja kan rabbla med och motgångar hur länge som helst!
Nu har jag hittat ett hus som jag verkligen känner är drömhuset. Det är stort, enplan, ligger i ett bra område med barn vi känner. Inte jättedyrt osv osv osv.
Men även här kommer en motgång- vi har ett hus som inte går att sälja i dagsläget. Och framförallt ingen av oss har jobb.
Imorse gick dessutom tvättmaskinen som är 4 år ny sönder, torktumlaren brakade för nån vecka sen lika gammal den. Men i medgångens tecken så får jag ju köpa en helt ny stapel istället för en sak i taget.

Men för att se det från den ljusa sidan- julen är snart här och med all den snön som faller nu, så infinner sej en julkänla utan en massa paket.

FÖr att citera min älskade farbror

Äntä tökut!


Kommentarer
Postat av: Beckah

det är något sånt knas ja, det har låsts fast vatten inne i min maskin också tror jag för nä man öppnar luckan till tvättmedlet luktar det apa inifrån maskinen... som gammalt tvättvatten som legat instängt i ett år eller något.



Föressten, blogg.se funkar ungeföär lika bra som min tvättmaskin idag, massa krångel, fick joxa innan jag kunde komma åt att kommentera här.

2008-12-08 @ 11:30:40
URL: http://beckahbitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0