juletid- stilla ro och frid

nja inte i mitt liv.
Här har det jobbats som bara den, när alla lediga människor i sista minuten ska handla klappar då är det in tur att jobba.
Min dator har överhuvudtaget inte ens startats förens idag.
Hela helgen före jul så jobbades det och måndagen den 22 så hade vi öppet lääänge så länge att min mat och sovklocka redan ringt innan jag slutat för dan. Dagen efter således den dag då de flesta familjer bänkar sej framför tv´n med en smakbit av skinkan och julgodiset och till det kanske en bingolott, då jobbade jag som allra mest.
När vi stod där och längtade hem jag och min kollega så kom det in en kund och frågade om inte vi hade öppet till 22 även idag,och nehej varför inte det då??
Ååååhhhh pust och suck och stön kunder.
När jag äntligen kom hem hade jag 2000 julklappar att slå in, en efterrätt att göra förutom allt annat pyssel.
När jag insåg att jag inte skulle hinna hälften så sket jag i skinkan, salladen, julgodiset, prinskorven och... och sen satte jag på tv´s uppesittarkväll. Hann iaf se slutsången innan programmet var över.

Julafton började vi som vanligt med lite paket för barnen innan frukost och påklädning.
Överlyckliga barn kan jag lova!
Casper har i flera dagar tjatat om speldosor till sitt ps2 och förklarat att om han inte får såna så gör tomten fel. Vi har förklarat otaliga gånger att tomten kan inte göra fel, men att man inte alltid får det man önskar sej. Casper sötnos har då förklarat att då får tomten sparken och att Casper minnsan inte tänker fira jul på 40 år- minst!
Sådetså!
Sen iväg för firande i falun hos min moster. En underbar dag som även innehöll en tomte för de små. Enligt tradition så samlades alla öborna på parkeringen med facklor och ljuslyktor. Sen gick vi gemensamt till lekparken där säckar med paket delades ut till alla famlijerna.
Sen var det paketöppning i timmar för familjerna Olzon/Öhrn/Gahnström
Jag fick det jag behövde mest och barnen det de gillade allra mest, Casper en skateboard, elgitarr och speldosor till ps2an- plus en MASSA andra saker.
Lua fick en dockvagn eller hon fick 2 dockvagnar och dockor, mm mm mm
Casper deklarerade på kvällen att det var den bästa julafton i hans liv, så då får den väl anses lyckad- trots brist på en massa saker som hans mamma skulle ordnat men inte orkat.
Och dosor till ps2an fick Casper så nu får vi fira jul igen nästa år!

Sen har julen firats i dagarna 3 och sen började jobbet igen.
Så GOD FORTSÄTTNING PÅ ER ALLA DÄRUTE!!
Nu ska jag hoppa i säng för imorgon är det jobb igen

Kommentarer
Postat av: victoria

Hej vännen! Hoppas alt är bra! Tycker absolut du ska komma och gå på en prommis :) det vore trevligt. Skulle vara trevligt om du och Sandra ville komma förbi på en fika snart. Gott nytt år på dig KRAM

2008-12-30 @ 17:35:33
URL: http://viccis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0