Jul? nja om det kan vänta lite... tack

ja om julen bara kunde behaga och vänta lite, åtminstonde tills jag har pengar och tid.

Längtade så efter julen i år, såg framemot att få fira som hel familj, med 2 nyfikna barn och massor av paket.
Ja jag vet jag är så där drömmande, ser allt framför mej.
Men nu skulle jag vilja stoppa tiden lite, vår framtid ser lite oviss ut just nu och det är inte så jag vill att julen ska vara för mina barn.
Det kommer säkert att ordna sej och julen kommer bli sådär underbar som barnen drömt om, el iaf Casper. Men jag vill också tycka att den är underbar!





Jag har sökt en hel del jobb, och har en del kvar att få svar på, men jag vill inte bara ta första bästa!
Jag vill bli vuxen och hitta  the JOBBET där jag kan stanna tills pension och guldklocka, nej men iaf känna att jag hör hemma och trivs.
Har verkligen ingen lust att plugga igen, kass ekonomi, läxor jämt och alltid nåt att göra på kvällarna.
Tycker att mina studielån räcker!

Men nu kommer troligtvis Andreas bli varslad eftersom de varslar dubbelt så många som de sagt från början och det innebär typ alla på golvet.
Och eftersom jag inte har så många dar kvar på min stämpling så kan jag bli anvisad jobb överallt i sverige och jag vill inte flytta! Har ju hus och släkt här.
Dumma dumma moderaterna som kommit på reglerna med a-kassan och deltidsjobb. Vad bra det varit om jag kunde jobba mina deltidsjobb och kanske ett till och sen stämpla upp resten, då hade dagarna räckt länge och jag kanske kunnat hitta ett passande jobb under tiden. Men nej 75 fjutt dagar är vad jag har och det räcker ingenstans!

Imorgon fyller Casper år och tjo hej vilken rolig födelsedag han får! har inte ens kunnat köpa present till honom än.
Idag ska jag unna mej en runda på kupolen och se om jag hittar nåt till min underbara son, och kanske nån julblomma, det ska jag väl kunna kosta på mej?!

Och baka en tårta och lite mer pepparkakor.

Nu ska vi äta lunch, sen en tur till pulkabacken med varm saft och nybakade pepparkakor innan vi hämtar Andreas från jobbet.

Imorgon ny dag, nya tag och FÖDELSEDAG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0