dagens neg!

Jaha där grusades den drömmen!
Hade sökt ett jobb som jag verkligen hade förhoppningen på, men nej, det är bara män som gått vidare till andra omgången. Typiskt!!
Är bara att söka vidare, men det är just det att det finns inget jag kan söka, bara säljare med provition eller kontorsjobb finns ute nu.
Skulle vilja ha ett dygnsarbete eller ett dagjobb så det blir lättare med barnen, men....
Reglerna är så hårda också ang. a-kassan så jag måste söka massor av jobb och har fram till ett visst datum på mej att söka innan jag ska avrapportera till ams.
Dessutom fick jag bara 75 dar eftersom jag är deltidsanställd, hade jag varit heltidsarbetslös hade jag fått 300 dagar, nu straffas jag för att jag inte har en heltid, vilket jag såklart vill ha!
Om 75 dar kommer jag om jag inte fått jobb att sättas in i arbetsmarknadsåtgärder, vad det innebär vet jag inte riktigt än men får veta imorgon då jag ska till ams för att lära mej skriva cv osv.
Dagens neg verkligen!!
Men nu ska jag gå ut och leka med barnen en stund, kanske jag kan bli på bättre humör!

mutter mutter mutter

Kommentarer
Postat av: Victoria

Hoppas du hittar ett jobb snart.

Är verkligen tufft nu, ska hålla tummarna massor för dig!!

2008-09-26 @ 21:53:14
URL: http://viccis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0