festdag!

I fredags var så dags att fira min kära moster som fyllt 50 år. De hade hyrt en lokal och med över 40 gäster blev det ett väldans drag!
jag hade gjort tårtan som vi åt efter jättegod mat, potatisgratäng och fläskfilé.
tårtan jag....
i mitt huvud var den jättefin och det var den i verkligheten också innan jag med mormors hjälp slog den i kylskåpet så en våning rasade.
Bild hade jag såklart inte tagit innan så håll till godo!



den nedre tårtan var dekorerad med höstlöv av färgad vitchoklad och mörkchoklad i stavar runt
våning två som var fyrkantig hade ränder i olika färger
och den översta runda höga tårtan var grön och spritsad med guld och dekorerad med löv.
med det spritsade åkte av och löven gick sönder iom smällen. Synd nog!
Varvade bottnar med choklad eller citron och fylld med mörk chokladmousse och lemon curdgrädde. Spacklad med marängsmörkräm och dekorerad i sockerpasta.

Barnen gillade att vara med så Casper somnade inte förens vid ettiden Lua nån timme innan.
Agerade chaufför innan vi åkte hemåt.  Då var festen  i full gång och min bror som agerade bartender hade FULLT upp. Tom så plastglasen var slut så jag som hjälpt till en del i köket tillsammans med mormor hade fått diska sådana innan hemfärd, så de skulle klara sej en stund!

Kul med fest en fredag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0