inredning och renovering!!!

Ja som vanligt när hösten kommer så kliar det i mina fingrar efter att få göra om hemma. Va? säger min käre sambo, vaddå till hösten? du är ju lika jämt!
Men faktum är att det alltid blir värre på hösten!
Jag har tagit tag i fönsterna med skrapning och kittning och allt vad det innebär. När jag ändå måste plocka undan i datarummet för att komma åt och inte få slipdamm överallt då även insidan skulle fixas till så kunde vi lika gärna fortsätta!
Andreas målade om det somvarit en brun fondvägg och fick släpa upp förpackningarna med de nya databorden som stått i garaget ett bra tag nu i väntan.
Det blev jättebra, nu ska lite hyllor upp på väggen, skötbordet bort och nytt golv läggas sen så...

  



Iom att ny soffa inskaffades så behövde rumsbordet ett lyft så en burk med färg inskaffades och efter lite förarbete så målades det om svart. Det blev såå bra tillsammans med den svarta (fusk)skinnsoffan med divan.
nu är det bara köket kvar, och tamburen och badrummet och källaren och övervåningen och hmm är det nåt som är klart???? Nähej inte nu heller!!
Men en liiiten bit på vägen har vi kommit iallfall.

Just ja, fick ju för mej att nu var det dags att klä om gungstolen nåt jag länge tänkt göra. så sagt och gjort med MYCKET hjälp av mamma så blev det klart och jättefint!




tycker faktiskt att det ser ut som en dyr designstol :)

och i förrgår kväll när jag skulle lägga mej kom jag på att lampan jag länge tänkt göra om faktiskt ropade på min hjälp, så det var bara att plocka fram grejerna och börja. Blev bra!
ANvände en tapetrest som blev över efter att jag tapetserade om i hallen i somras med den här tapeten


ja min hjärna är full av saker som borde göras och SKA göras!
så varför sitter jag här??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0