mamma JAG KAN!!!

Äntligen kväll och lite lugn å ro!
Eller?
Nja i mitt fall så längtar jag till kvällen för att få se barnen och rå om dem, men det är skönt när de sover också.
I dag var det som sagt Caspers dag och orientering stod på tur, nåt jag var lite skeptisk inför eftersom jag inte riktigt visste hur det skulle gå till. Men med pedagogiska ledare så ordnade det upp sej och både bingo, bana med karta och fika hanns med. Den stolta sonen hann snabb som han är i benen med hela två varv med kartan innan det var dags för prisutdelning.
Va vann jag mamma?
Nej Casper det gjorde du inte, här får alla som är med och gör det ledarna säger pris, för de är vinnare!
Man behöver inte alltid vara bäst för att vara en vinnare.
Yihoo jag vann skriker en överlycklig Casper.
Underbara son man behöver inte alltid vara bäst på det man gör.

Undrar så om det var själva orienteringen, fikat eller prisutdelningen som gjorde att detta var överlägset roligare än fotbollen. Och undrar vad hans pappa den gamle fotbollsspelaren tycker om det : )

Efter orienteringen åkte vi hem till mamma för att C. skulle få ta några varv på sparkcykeln och det var då DEN RIKTIGE VINNAREN visade sej!
Jag lät C. cykla medans jag och Lua åt, C, hade inte alls tid att komma in och jag hade ju lovat honom att åka.
Rätt som det är tittar mamma ut genom fönstret och säger,
- men har de bytt..
-ja säger jag de har lånbytts cyklar
-jamen.
och då ser jag CASPER CYKLAR PÅ FABIANS CYKEL UTAN STÖDHJUL!!!!!!!!!!
Fabians pappa hade sagt åt Casper att det är bara att åka och inte tänkt på att Casper brukar ha stödhjul.
SÅ där åkte han varv på varv stolt som en tupp!!!
Jag glömmer sätta på mej skorna och springer ut och möter honom C. får syn på mej och skriker - mamma JAG KAN! jag kan cykla utan stödhjulen, mamma jag kan!!
Jag grät av lycka min älskade son hade av egen vilja lärt sej en av de största sakerna i livet, helt själv, av egen vilja, av  egen kraft.
Tänk vad min son KAN!
ingen mamma hade kunnat vara stoltare!

Som vi har försökt få honom att vilja cykla utan stödhjul, men nej han har vägrat.
Den "ungen" har en vilja och envishet som jag kan bli förundrad över, om han bara vill så kan han!

ungefär som Lotta!

nu ska jag gå upp och pussa på gullungen innan jag kryper till kojs.
Jag behöver  min skönhetssömn- jag lovar!

kram kram






Kommentarer
Postat av: Victoria

Vilken duktig kille. Förstår att du är stolt :)!

2008-09-25 @ 09:58:18
URL: http://viccis.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh duktiga Cappe!!!! Molly kan inte heller cykla kan jag meddela, men har å andra sidan inte visat så mycket intresse för den saken heller... Får bli nästa år! Klart vi ska knåpa ihop en träff, frågan är ju bara NÄR? Får höras på telelfon, slå mig en pling när du har tid! KRAM!

2008-09-25 @ 14:20:32
URL: http://zandrisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0