påsktid

ja idag börjar väl påsken antar jag, skärtorsdag som det är.
Det är väl påskkärringarna och påskgubbarnas resedag, så båda barnen åkte till dagis med finkläder på. Casper med mustch som pappa och Lua med fräknar som mamma, dessutom hade hon fint förkläde och duk på huvudet.

Jag ska jobba i helgen så vi kunde inte följa med släkten till Tallin, men men. Känns lite kontigt att inte fira påsken med dem, men förstår verkligen att de MÅSTE åka iväg. Det är alltid jobbigt att fira en högtid när en person försvunnit, så det var verkligen behövligt!

SItter här vid datorn och funderar på om jag ska påskpynta nåt eller skita i det. SKulle vilja göra ett vårarrangemang med lite blommor att ha på bordet, får se om jag får till nåt.

Tänkte lägga in lite bilder eftersom det var ett tag sen sist, blandat vinter och vår bilder samt begravnings blommor.

                                         
oj hoppsan jag kom                                      busungen har fått lite
med på en bild också.                                hår så det går att sätta i en liten snodd

                                                                  6 februari 2009     

                                
                                 
vi var ute hela familjen och lekte.
Lua och Andreas åker bob på vägen utanför.                             
 

                                  
huset i sin vinterskrud,                                      Casper bygger snögrotta
 massor av snö har det kommit

                                                                                      7 februari 2009

                                   
båda barnen Bus,                                              Lua
samma föräldrar samma min 

                                   
Casper har lärt sej åka                                      Lua längtar efter sommaren
skridskor och spela hockey                                                           

                                                          Romme 1mars 2009

                                    
ute vid bandybanan och åker skridskor,
Lua ville bara åka på Lucas pulka,                    Stina och Lucas
så de slogs om den, slutade med att
 Lucas blev rädd för Lua.


     
Linnea å Casper har gett upp
skridksoåkningen för dagen.
De leker i stora snöhögen som
ligger i skridskobanans mitt.


 

                                                       vardagsrummet under renovering februari 2009


      
Rev ner innertaket och tog fram trätaket under, som sedan målades vitt.
Tapetserade en fondvägg och resten vitt.
                                                                               färdigt!

       


jag är nöjd! Det blev superbra när listerna kom på plats!

BEGRAVNING 27 MARS 2009
För min älskade morbror Mats (7/4 1960- 19/2 2009 )som älskade att surfa



          


                                               

 Blommorna blev bra, jag är nöjd. Känns bra med något så personligt.
Det gick åt 90 rosor, 14 nejlikor, 2 buntar brudslöja och 7 kvistar krysantemum.



                                                                   5 april 2009


                                            
Stolt Casper har fått en ny cykel                               Lua i arbetartagen


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0