stockholm

Vill först bara säga tack till Viccis för orden!

Nu är jag tillbaka efter en helt underbar lillsemester i storstaden, där det hänt massor av saker!
I söndagskväll när vi kommit fram till hotellet satte vi oss på balkongen mot innergården och njöt av ett glas vitt vin med fläder, min syster kom dit och sen även hennes lillebror som firade födelsedag, ja jag vet vi har lite komplicerade familjeförhållanden. Camilla är min syster men Jonny är bara hennes bror.
Vi hamnade på en indiskrestaurang med supergod mat! De andra åt nan och nåt annat hårt bröd med dip till förrätt. Jag åt kycklingfile med grönsaker, 3 olika såser och en liten liten kopp linssoppa. Jättegott verkligen! Sa till om att jag inte åt ris och fick därför massa mer grönsaker istället och av de åt jag det jag kunde, så enkelt mot att beställa här hemma!!

På måndagen åt vi god frukost och sen följde jag mamma till skolan :) sen gick jag till slussen och tog t-banan till östermalm där jag träffade min farbror Mikael och hans fru, min faster Anki, vi gick gemensamt ner mot stan och affärerna. Anki skrattade över att jag handlade i varenda affär, hmm
När vi kom till hötorget prutade Mikael på sparris och fick sen gå med 2 kg vitsparris i handen resten av dan ;)
Nere i hötorgshallen beställde vi kebab för en snabblunch på stående fot. Och det skulle vi ALDRIG ha gjort!!! Jag har sällan skrattat så mycket! Vi stod vid en bardisk och åt, när jag tar en tugga på en vad det visar sej mycket stark fefferoni, jag ser i ögonvrån hur det SPRUTAR saft i sidled, vilket gör att jag fnittrar. Mikael som står brevid mej flyttar sej lite och kommenterar det lite, jag har fortfarande inte fattat... Tittar snabbt åt sidan och ser en invandrad man som är skitarg på mej, jag ber om ursäkt och han svarar på stark brytning - jävla dej. Detta gjorde ju tyvärr saken ännu värre och vi kunde inte hålla oss utan skrattade ännu mer, jag trodde ju att det skvätt lite mot honom bara! Men rätt som det är är det massor av män som inte talar svenksa runt oss och mannen, och de verklgien daddar med honom, och tjattrar högt. Mikael som som vanligt inte kan vara tyst kläcker ur sej,ska du grina nu till mannen som blir ännu mer arg och säger - jävla dej- även till Mikael. Sen sätter han en mugg med vatten under ögat och försöker doppa ögat i muggen. DÅ fattar jag, min mega stora stråle med starkfefferoni har gått rakt in i ögat på arga mannen. Vi får snabbt skynda oss därifrån medans alla stirrar på oss. Mikael har sen berättat att strålen som kom var enrom och det lär ju ha varit en rejäl en eftersom mannen satt ca 2 meter ifrån mej!!
Så kan det gå...

Efter det fikade vi gamla stan med min syster och sen skiljdes vi åt och jag gjorde stan själv en stund.
På kvällen åt jag och mamma på en restaurang i närheten av hotellet, jättemysigt! Båda var trötta så vi la oss ganska tidigt.
På tisdagen packade vi ihop innan frukost sen gick mamma till skolan och jag åkte till t-centralen med våra väskor. Under dan hann jag med ett par butiker till, och en snabblunch i saluhallen. Shoppade massor av saker,
till mej:
skor
jacka
2 väskor
örhängen
klänning
korgar i plast/gummi att ha till plock

Lua:
ryggsäck
2 tunikor

casper:
huvtröja
suddigum
tatueringar

sen en del annat också

Efter lunchen hann jag med en visit till syster Camillas jobb, en montessoriförskola, roligt att se hur och var hon jobbar!!

Nu är jag nöjd för ett tag igen

Tack mamma för ett par mysiga dagar med dej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0