jul!

Ja nu är julen förbi för den här gången, tråkigt att det så fort är över!
Julafton firades hos mamma och Toffe, med tjockasläkten som vanligt. Massa god mat och trevligt sällskap, paket i MÄNGD, jag förstår ine hur det går till!
Vi som har så stor bil fick kämpa för att få med oss alla klapparna och inte blev det bättre när vi skulle hem, men som tur var så stannade Cappe hos mamma så vi fick en extra plats att packa på.

Cappes bästa klapp var den han fick av tomten: Star Wars lego- Anakins skepp. Han hade inte behövt något mer än det, fast det fick han såklart.

Luas bästa kom också från tomten (hmm konstigt det där ;-)) en babysitter som passar hennes gamla docka perfekt, vilket resulterade i att den nya dockan ratades.

Andy: en kaffebryggare av modell superhäftig- en moccamaster, brygger gott kaffe och ser juste ut på bänken.

Lin: ja jag vet inte riktigt fick så mycket, men jag gillar kaffebryggaren helt klart!

Julafton avslutade jag med att sjunga i Stora Tuna kyrka på midnattsmässa, det öä nästan det bästa med julafton tycker jag. Att få sjunga inför en fullsatt kyrka, alla tända ljus och stämningen- underbart!!
Det gick så bra, och jag känner mej nöjd trots att några ifrån den andra kören surade över att jag skulle stå längstfram brevid gubbarna och dessutom sjöng en överstämma helt själv.

Juldagen firades hemma hos min farbror med fru och barn, vi har gjort så de senaste åren då farmor inte längre bor så hon har plats för oss alla hemma. Vi åt massor med god mat och umgicks med hela tjockasläkten. Min farbror med familj, min fasters mamma med sambo, och fasters lillebror med familj, farmor, farfar, min andra faster med sambo och hennes son -min kusin med hans familj. Mamma, lillebror, mormor, min moster och sen alla mina kusiners respektive. Har ingen aning om hur många vi var, men många!!

Övriga dagar har vi umgåtts med släkt och vänner, fixat med huset och slappat.

Idag har vi haft min en gammal skolkompis från gymnasiet och Sjövik här med sin familj. Jag bjöd på lunch och efterätt- lingonparafit med kolasås. Det var uppskattat!

imorgon fyller min bäsistaste Sofia 30 och jag har gjort en tårta till henne. På nyårsafton ska vi på fest hos henne, vilket känns skoj!!

Sen är det helt slut på sötebrödsdagarna- jag måste plugga igen!! Hur trist jag än tycker att det är så måste det göras.
Även om min downperiod har varit lång så känns det inte som att det är på¨väg att vända och jag har inte alls någon lust att lägga ner all denna tid på skolan när jag inte känner att jag vet vart det leder!
Men om jag biter ihop och kör så kanske det reder sig??!

Nu ska jag fixa det sista med tårtan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0