kallt!

ja nu har det varit kallt ett par veckor här, och jag gillar väl det igentligen så man kan vara ute och leka utan att bli blöt.
Men nu är det -20´ och nästan för kallt ute.
Igår jobbade jag och Casper var med mamma i VIka. När jag precis skulle åka till jobbet ringde Anna min kollega och undrade om jag var på väg till jobbet då hon fastnat i Aspeboda.  Hon hade åktfrån Grycksbo men bilen blev överhettad och hon fick lov att stanna för att inte motorn skulle explodera. Jag slängde mej i bilen och hämtade henne då satt stackarn i -20´och frös. Vi kom 5 minuter sent till jobbet men eftersom vi var två så var det lugnt. Men väl framme så upptäckte vi att nåt var fel!!
Det var kallt så in i... och maskiner lät! Vi började titta ut genom gallret och upptäckte att det var fullt med folk och maskiner och att nåt hänt. Tiimarii satte upp en skylt med texten - stängt pga vattenläcka, då insåg vi att denna dag inte skulle bli som den brukar!
Så fort vi öppnat gallret och kunde fråga som hänt fick vi veta att en sprinkler frysit sönder och att den sprutat vatten sen 5 på morgonen, inget larm om detta hade gått.
Vi på vår sida hade klarat oss från vatten men blomsterriket och de andra stackarna hade ett slitsamt göra att sanera och ringa försäkringsbolag. Suck! Blommorna på blomsterriket hade frysit ihjäl förutom allt vatten!
Det var ca 10´ varmt (?) och vi frös. Både ingångarna var stängda så inga kunder tog sej till oss heller. Vi ville stänga både pga inga kunder men även för kylan men fick inte för cheferna. Däremot hämtade vi in min kupevärmare som vi ställde bakom kassan så vi kunde värma oss. Sen var det jackor och vantar på som gällde hela dan. Utan kupevärmaren hade vi inte kunnat stå där så kallt var det. Fingrarna frös och man blev väldigt klumpig.

När jag jobbat klart var det bara hem och värma sej framför brasan och mysa med barnen.

Nu är jag ledig ett par dar som tur är.

Idag blir slapp med familjen!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nu får du fasen uppdatera bloggen, kikar ju in varje dag ju ;-) Hoppas allt är bra med er, börjar i Borlänge i slutet av maj! KRAM!

2009-03-02 @ 15:28:48
URL: http://zandrisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0