Ute med barnen

igår var vi ut på Runn hela familjen, meningen var att vi skulle åka skridskor men riktigt så blev det inte!
Vi hade packat matsäck- fika och varmsaft och åkte till Haganäs.
När vi kom ut på isen satte vi på oss skridskorna både jag och Andreas, Andreas var klar först och han tog sen ett par glid ut. Innan jag hade knytit klart mina skrillor hade Andreas redan tagit av sina!! Han har en knöl på foten som är svullen och det gjorde alltför ont att ha skrillorna på.
Jag tog två glid ut sen ramlade jag på en gren som satt fast i isen under snön- shit vad ont det gör med skrillor!! Åkte iaf en bit ut innan skorna åkte på, sen koncentrerade jag mej på att hjälpa Casper åka.
 Han var superduktig trots att han inte åkt på ett år och förra året ville han inte lära sej så igentligen kan man säga att han var helt nybörjare. Han stod på fötterna och på slutet tog han ett par egna skär också. Vi åkte ut till en liiiten ö precis utanför land, ja en bra bit bort från där vi gått ut på isen men iaf, där fikade vi innan vi började gå tillbaka mot bilen. Då hade det redan börjat skymma och det blev några fina bilder. Fast det ser mörkare ut än vad det var!!
Kalla och trötta åkte vi hemåt och åt mat och värmde oss framför brasan, en toppendag med andra ord!                                                     på en av bilderna skymtar Ornäsgården, där Gustaf Wasa gömde sej i ett utedass för den som minns sin historia ´ler´

Kommentarer
Postat av: Victoria

vilken mysig dag ni ser ut å haft. Fina bilder!

2009-01-02 @ 20:28:52
URL: http://viccis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0