födelsedag


Nu är den snart över, Luas 2a födelsedag. Min stora tjej som alldeles nyss var liten.
Ställde klockan på tidigt för att hinna upp före födelsedagsbarnet, men icke, hon vaknade en stund före klockan och kom in till oss.
Andreas fick underhålla henne en stund medans jag och Cappe slog in paket och gjorde frukost.
Ett glas choklad och en smörgås med godis på har blivit vår tradition vid födelsedagar och det var Casper mycket bestämd på att hon skulle ha.
Lite paket fick hon också trots att jag inte hunnit köpa så mycket, utan det skulle jag göra vid en tur till Insjön senare på morgonen hade jag bestämt.
En klänning med Lilla My på, ett par solglasögon, en liten mösskepa och plastglas var vad hon fick.

Sen bestämde sej familjen för att göra mej sällskap till Hjultorget, vilket resulterade i massa shopping och tjat som vanligt.
Casper fick kläder och nån gubbe, som han gärna ville ha. Lua fick en klänning och typ inget mer.
Så det blev inte alls vad jag hade tänkt mej!
Åt lunchbuffé och sen åkte vi till Tällberg, Leksand, Rättvik innan vi bestämde oss för att åka via Sågmyra hem. Lager 157 och mer kläder och Calimero med lite småplock blev det, innan vi styrde hemåt.

Hemma, kväll och middag stod på tur innan barnen skulle i säng och vi börja med förberedelserna inför barnkalaset imorgon. Andreas var slut och la sej efter maten för att vila en stund, innan han tog med sej Casper upp för att lägga honom.
Lua ville inte alls sova så klockan 23 somnade hon och inget var gjort här hemma, inte ens bakningen.
Andreas har jag sen inte sett nåt mer, men vad kunde jag vänta mej när det var massor som skulle göras.

Så nu står ena tårtbotten i ugnen och ajg ska strax börja med nästa, lite annat ska också bakas...
Vaddå klockan är bara barnet 00.03 och sova kan jag göra en annan gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0