jaha ja...

häromdan började det regna, och det inte lite heller.
Jag och Andreas öste vatten ute för att rädda källaren- och lyckades faktiskt!
Många liter vatten blev det!
Men när vi kom in så ropade Casper att det var blött på övervåningen Andreas sprang upp och mycket riktigt det regnade in!!!!!! JÄVLA SKIT HUS!!!!!!
Fram med skurmopp och sen upp på vinden för inspektion, väl uppe visar det sej att det regnat in ett tag för en planka i taket är murken. Plankan sitter på den sidan av vinden som vi aldrig är på så vi har inte sett det. Men nu i detta extrem väder så regnade detin rejält.
VI fick hit lite folk som hjälpte A. att sätta fast en presenning i väntan på bättre väder.

Det är inte bara vi som är drabbade och vad det verkar nu så har vi det lindrigt.
Ett par kompisar har skopat vatten i 2 dygn och nu är de dessutom utan el, andra människor i borlänge har haft nästan en meter vatten i källaren.
Det har i borlänge kommit 85.5 mm regn på ett dygn!
Vatten är verkligen nåt att ha respekt för!

Igår fick mamma och Toffe lov att åka till veterinären med lilla Kickan, men hon var så sjuk att hon inte gick att rädda.
Min söta lilla katt finns inte mer och det känns så tomt!
Jag saknar henne massor!
Men jag hoppas att hon har det bra nu och att hon orkar leka igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0