måndag hela veckan

ja ibland är måndagarna så där bra att man önskar att hela veckan vore sån.
Dan började bra då jag vaknade först och fick lite gjort innan barnen vaknade.
Sandra skulle komma och äta lunch här så jag hade lite att göra.
Hann koka upp flädersaften som stått under förberedning ett par dar.

Fisksoppa med skaldjur, musslor, saffran och vittvin stod på dagens meny, till det serverades en hemgjord aioli med massa vitlök och mjukt bröd.
Till efterrätt fuskade jag lite, och gjorde det väldigt enkelt med jordgubbsbitar med kolagrädde. Mycket enkelt men somrigt och gott.

Efter maten skjutsades bästa Sandra tillbaka till jobbet och jag åkte hem. Väl hemma fick jag vända och skjutsa Sandra hem till Falun då hennes man gjort sej illa.
Där stannade jag på kaffe och en massa prat som slutade att jag blev efterlyst hemma.

Trevlig dag har jag alltså haft och jag hoppas att veckan fortsätter så här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0