äpplen å annat

Idag har jag inte hunnit med ens hälften av vad jag skulle.
Började dan med att va riktigt KLANTIG och en dålig mamma!!
Casper tjatade om frukost fast han ätit en hel skål med yoghurt, och som vanligt började tjatet precis när vi ska åka till dagis. Jag erbjöd honom en frukt istället, vilket han nappade på och såklart såg sin chans att få ett äpple. Jag hade äpplen, nektariner, bananer och bigaråer och såklart var det äpple han ville ha- han vet att han inte tål äpple och speciellt inte den här årstiden. Efter mycket tjat gav jag efter och han fick ett skalat äpple att äta i bilen. DUMMA DUMMA jag!
När vi åkt knappt halvvägs sväller Caspers hals igen så han börjar pipa, rossla och hosta, samtidigt som han väser fram att han behöver kräkas. När han vill kräkas då vet jag att halsen svällt igen för det är en av hans reflexer. Såklart har jag ingen astmamedicin i bilen. Jag trycker gasen i botten och kör, eftersom det finns medicin på dagis.
Väl framme andas han lite bättre och jag har fått ner hans panik- en fröken som kommer samtidigt springer in och hämtar inhalatorn så han kan få ett par puffar.
Gud vad jag hann bli rädd- och förbannad på mej själv som gav efter trots att jag visste att han inte tålde äpple.
Detta gör jag inte om!

http://blogg.passagen.se/koiki/resource/apple44.jpg
fast de ser så goda ut så jag förstår han sug.

Sen var jag hos mamma och planerade festen, lånade samtidigt hennes symaskin då jag igår köpte ett supersnyggt gardintyg i falun.
Nu på kvällen har jag bakat mina kusiners studenttårta och gjort fyllningarna så de kan stå till sej till imorgon.

Idag är sista dan att meddela osa till festen nästa vecka, fortfarande är det ett par som inte hörts av- jag hoppas att de kommer.
När man som jag, fyller runt midsommar och industrisemestern är man van med att många inte kan komma. Men jag hade hoppats lite mer på endel, ibland kan man hoppa annat för en annan människa. Ta inte åt er ni som INTE behöver detta gäller inte er!!!! Har man planerat annat så har man!

Nu ska jag göra sockerpasta så jag kan garnera tårtan imorgon på dan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0