livet?!

Ja vad är livet till för igentligen? Ja jag menar om det nu så fort ska ryckas bort så tidigt för en del vad är då meningen?
Ofta känner jag att det är meningslöst att vara snäll och trevlig bara för att, ja missförstå mej inte nu, men varför?
Många jag haft omkring mej har försvunnit oväntat och oönskat och de alla har varit sociala, trevliga, omtyckta och för det mesta glada och positiva och inte skadat andra för egenvinnings skull. Varför just de? Det finns så många som själva önskar att dö, både äldre och yngre- av olika anledningar. Det finns de som kan gå med armbågarna utåt bara för att skada andra och gör det också men de, de klarar sej minnsann! Ja jag vet också att de flesta som skadar andra själva blivit skadade, och jag är inte sån som vill andra illa, absolut inte! Jag vill bara förstå varför det ska vara så orättvist att leva!

Så jobbigt många gånger men också så helt underbart andra.
Och vissa av oss väntar fortfarande på att det där helt underbara ska ske, att få vara bara helt lycklig!
Jag har varit lycklig, verkligen, när båda mina barn fötts har varit det absolut vackraste och lyckligaste dagarna i mitt liv, men alltid finns där en skugga, en massa men, och om inte..
Mina barn får aldrig träffa sin morfar och det är en av alla mina skuggor, en som kanske inte förföljer mej men ändå alltid följer mej.

Om jag ska ta tag i mitt liv så kanske jag ska använda mej av mitt bagage för att hjälpa andra med deras bagage- ensam är aldrig stark! Men hur vet jag inte än, kanske är det därför som min väg inte är stakad, jag kanske inte har hittat rätt än. Låt oss eller iallafall mej hoppas att det är så, och att jag när jag hittat rätt så går vägen framåt och ibland i sidled men förhoppningsvis aldrig bakåt och att det blåser ljumma vindar istället för stormiga.

Nu ska jag snart i säng men först en dusch eftersom jag tränat idag så är det verkligen behövligt!
Ja man måste ta tag i sitt liv på olika vis och idag har jag gjort det genom att träna min degkropp och dessutom köpt byggmaterial till vår tambur eller ja den nya, för troligtvis rivs den andra imorgon.
Alltid nåt eller hur?!

Stor kram till er som läser mina rader och som låter mej finnas där i era tankar! Love You!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0