håhå jaja

börjar känna mej gammal, har idag exakt 52 dagar kvar av min ungdomstid :) sen...

Just idag känner jag mej extra gammal bara för att det känns att barnen börjar bli stora.
Casper var i morse på 5 ½ års koll och utskrivning från bvc, det gick väl ganska bra. När Cappe såg att stora otäcka sprutan kom fram protesterade han genom att berätta att han minnsan inte gillade sprutor han! Hur det var så satt han kvar i mitt knä utan protester och doktorn tog sprutan utan att C gav ett enda ljud ifrån sej, min älskade starka son!! Sköterskan blev imponerad! Hon hade vänt sej om en sekund och när hon vände tillbaka var det klart.
Sen berättade Casper om en kompis som hade fått en ring för att han var duktig att ta sprutan- ja ha jag fattade piken! Så i morgon efter p-mötet ska jag köpa nåt fint till honom.
Nu på kvällen fick han feber, hans sätt att visa att kroppen inte orkar mer. Jag ifrågasatte om det verkligen var bra att ta sprutan nu när han inte mår bra, men fick svaret att det inte var några problem utan snarare tvärtom. Och där sitter vi nu med ett mycket klent barn.

Häromdan började Lua gå på pottan helt frivilligt, hon har tidigare totalvägrat (utom 1 gång) flera gånger gick hon dit så hon var blöjfri flera timmar.
Idag var hon också blöjfri och när vi var uppe så började hon dra i mej lite oroligt, jag fattade snabbt och frågade om hon var kissnödig, vilket hon var. Så vi gick till toaletten då ingen potta fanns i närheten och ja hon kissade stolt! Älskade unge, vad stor du börjar bli!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0