halsont ont ont ont

Ja den här helgen har jag haft ont- riktigt ont!
Som den värsta unge beklagade jag mej, trodde att jag skulle dö för att det gjorde så ont- i HALSEN, men snälla lilla Lin skärp dej! Vem har inte haft ont i halsen nån gång, alla vet att det gör ont, och att det går över!
Det började i torsdags på morgonen och sen ökade det rejält under dagen. På kvällen när jag och mamma var på husvisning hade jag jätteont och sen på coop när mamma kom på att hon skulle fynda pelagoner då var det hemskt!
Hela natten var jag vaken sen för jag kunde inte svälja, det kom upp igen (sorry detaljerna). På morognen ringde jag vc och de sa att det absolut inte kunde vara streptokocker för då skulle jag ha hög feber och lite andra symtom. Ja ja svarade jag och hittade på att jag haft ont i flera dagar, men fick en tid på em och de ville att jag skulle komma in om det blev värre.
På em åkte jag dit och fick träffa en undersköterska som inte trodde att det var streptokocker och sen en läkare, som sa att det var nåt virus- för det var INTE streptokocker. Nä nä men jag vill att ni tar ett halsprov iallafall!
Så först togs tempen- 37,7` så nej ingen feber sen togs ett stick i fingret och nja sänka på 22 är väl inget att klaga på, lite virus.
SÅ ett halsprov togs och JA JAG AHR STREPTOKOCKER!!! Jag sa ju det!!
Fick ett hmpf av doktorn och medicin, order om att vara tyst och vila rösten samt att sjukskriva mej i minst en vecka.
   Sen ringde jag dagis för att berätta att smittan kommit till oss, och fick då veta att det tidigare?? sjuka barnet redan var tillbaka på dagis- ingen veckovila här inte. SUCK!

Så nu i helgen har vi inte gjort mycket alls, och det har varit ganska skönt.
Lite lek, och lite påta i trädgården när orken fallit på.
Hade tagit lite kort, men nu krånglar kameran/datorn för jag får inte över korten- så kan det gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0