påsk!!

Yeeey äntligen är påslen här och med den lite ledigt åtminstone för barnen, själv har jag mer än vanligt att göra!
Puh har inte ens träffat den nya läraren oh känner redan agg mot honom :-( *ARG*  I torsdags- skärtorsdagen hade vi heldag i skolan 10-17 och på kvällen hade nya gruppindelningar lagts ut, jag fic SÅKLART vara i den sista gruppen- den som går till 17 alla torsdagar framöver. Sen hade seminarieuppgifterna till på torsdag lagts ut också, förutom 5 kapitel i en bok så ska vi tydligen också ha läst en engelsk text på 11 sidor och svarat skriftligen på 16 frågor med underfrågor till på onsdag. SUCK!!! det är påsk och jag måste plugga hela dagarna om jag ska hinna med allt det! Vi har dessutom lektioner under veckan som kommer så det går inte att läsa då utan det måste göras nu i helgen.
Till råga på allt så har jag en eftersläpande tenta helgen som kommer och som jag också måste plugga till.
Just nu kan jag inte annat än säga att jag hatar det här- bara så ni vet ;-)
Långfredagen bestod av plugg och matlagande, sen fick vi faktiskt middagsgäster, det är inte ofta just nu!
Trevlig kväll blev det och när gästerna gått fortsatte matlagandet.

Påskafton åkte vi hem till min moster i Falun, dagen tillbringade vi nere på stranden. grillade korv och solade. Cappe cyklade och cyklade och pappa sprang med med sin nya leksak- en systemkamera, Lua lekte och blåste såpbubblor- ja ni kan ju gissa vad jag gjorde- PLUGGADE!! Ja ja jag fick sitta i solen och läsa iaf :-)



På kvällen var det påskbord som stod på schemat med sill, sill, sill och lite annat gott. Jag bidrog med en silltårta, björnbärssill, sallad och en chokladtårta med körsbär, varav gelén blev stenhård, kan kanske bero på att jag just nu har toleransnivå noll, och att vänta finns inte i min värld!
Trevligt hade vi iaf och det är huvudsaken.
en bild på silltårtan :-)

Idag söndag/påskdag har jag och barnen cyklat runt älven, hittade några små söta tussilagon som plockades med hem.
Sen kom mamma och hämtade Cappe så jag ska kunna plugga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0