Äpplen

Idag hände det, min son började första klass! jag kan verkligen inte fatta det!!
Han var så nervös och ville tom hålla handen fast kompisarna såg det.
Läraren verkar bra och jag känner mej lättad!
Efter uppropet fick vi gå hem, vilket vi såklart gjorde, Lua hade tid på dagis till 14 för att jag skulle kunna ägna mej åt C.
När skruttan var hemma igen var det dags för äppelplock och gräsklippning. Jag älskar äppelträd i blom och sen att kunna följa karten under sommaren, men ju närmare hösten vi kommer och äpplena blir fler och fler så ogillar jag dem mer och mer. Det är sinnessjukt vad mycket äpplen jag får varje år, suck!! Trots att jag har plcoakt av massor och bett andra komma hit och plocka så verkar de aldrig ta slut. Idag tror jag att jag samlade ihop ca 200 liter! För jag fyllde soptunnan och komposten samt att jag har 3 tvättkorgar och en lövkorg som står och väntar på att köras till tippen imorgon.

Vet ni någon som vill ha äppeln- hör av er, jag skänker mer än gärna!!

Nu ska jag gå och måla tak...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0