Tankar

Sitter här med regnet smattrande utanför, och tänker på sommaren som gått, för idag känns det verkligen som att hösten är här. Har varit förbi på dagis en stund så lillskruttan fick känna på innan allvaret drar igång nästa vecka, eller egentligen om 2 veckor, hon har inte varit där på 12 veckor så det kändes nödvändigt.
Lua som älskar sitt dagis drog igång på en gång och lekte med alla kompisarna samtidigt som hon såklart var tvungen att testa lite...
Om ett par dar åker vi tillbaka till Gotland då jag ska dit och sjunga, ska bli skönt att komma iväg en vända till! Även om jag ska jobba lite så blir det lite som en minisemester. Den här gången ska jag handla lite mer théer och kanske lite annat också, blev tipsad om en fin butik på södra Gotland som jag kanske kan ta mej till.
Jag har kämpat med innertaket i hallen men har fått se mej besegrad då armarna inte räcker till, men idag kommer min UNDERBARA bror hit och hjälper mej. Min tanke är att hallen ska vara klar när vi åker nästa vecka! Vill kunna handla saker till hallen och bara få det fint nu!! Efter snart 7 år i detta renoveringskaos så orkar jag inte mer. Jag orkar inte se byggdamm, hål i golv, lister som fattas och dörrfoder som saknas... Nu vill jag få det fint runt mej!
Dessutom att hålla på själv när A. jobbar är inte så roligt och han varken orkar, har lust eller hinner hålla på när han är hemma 1-2 dar per vecka.

Det perfekta boendet är för oss ett hus med bara vanligt underhåll, ingen renovering ALLS, ett hus att bara bo i! Lägenhet känns inte som ett alternativ för min del då jag mår riktigt dåligt i sådana!

När jag tänker efter så har vi nog hunnit med en massa saker på vårat hus även om det inte alls känns så, önskar jag hade kort så jag lkunde visa er hur huset såg ut när vi köpte det 2003.
En liten kort lista på saker vi faktiskt har hunnit med:
*Bytt all el samt dragit el på övervåningen
* Bytt stammar från golvet i källaren och hela vägen upp
* installerat fjärrvärme
* lagat skorstenen och installerat täljstenskamin
* rivit väggar och byggt upp nya
* byggt kök
* byggt tvättstuga
*installerat luft-värmepump
* byggt 3 sovrum, allrum, garderob samt badrum på övervåning, endast 1 vägg finns kvar av de som fanns
* byggt en ny hall
* dränerat
* börjat renovera fönster
* slagit igen ett fönster
* sen finna allt annat smått som nya tak, golv tapeter osv

Ja när jag tänker tillbaka så ser jag att vi nog jobbat på ganska bra trots allt och förhoppningsvis får vi tillbaka pengarna vi lagt när vi säljer...den dan...

Nu ska jag stoppa i mina trötta barn lite mat innan det är dags för takuppsättning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0