Helgmys

Oj vilken shoppinghelg detta blev! Bra för själen- midre bra för bankkontot!
(lånad bild)

Började fredagen med en tur till Insjön sedan vidare till Sågmyra.
På lördagen var det marknaden på stan sedan kupolen som gällde.
I Insjön hittades endast matnyttigt- nya matlådor till skolstarten, sedan hade jag som vanligt kunnat handla hur mycket som helst i Gripsholmsbutiken men det gjorde jag inte, en stolsdyna till sonen var det som shoppades
I Sågmyra testade vi (med bättre resultat än sist) att äta lunch, det var gott och ingen av oss hade fått tungan avskuren eller ens minsta lilla sår i munnen! Kan det bero på att de verkar ha bytt ut sina trasiga skålar?
Faktiskt inte ens där blev det mycket handlat, inte ens på Calimero!!
Från början var det menat att vi skulle åka till Falun för att köpa lampor som jag hittat på Gruvgatan 13 men dit hann vi inte. jag som snålade lite för att jag skulle kunna handla dem, men men.
På vägen hem ringde mamma och bad att vi skulle stanna och köpa kräftor åt henne så vi stannade till på City Gross. Där fyndades det BIG TIME! Stora krukor i olika modeller att ha utomhus såldes ut för endast 10-30 kronor jag hadlade nästan allihop ;-)
Min snälla mamma hade köpt en tröja till mej häromdagen, men när den skulle provas upptäcktes en massa fula fläckar så hon var och lämnade tillbaka den och fick en ny annan tröja samt fick behålla den hon köpt tidigare då den ändå skulle slängas! Så nu har jag två nya tröjor- OM den första mot all förmodan går att få ren!

Idag var det Borlänge marknad som hägrade så efter körövning för mej så åkte vi ner dit, som vanligt väldigt trökigt :-(
Barnen fick åka lite karusell och sedan tog vi en tur genom loppisen och faktiskt fyndade lite till :-) Cappe köpte lite militärleksaker och en hel låda full med kaplastavar för endast 50:-

(bild lånad)

Lunch på Agnes och sedan till kupolen för att leta presenter till morgonedagens barnkalas. Visade sej att BR hade rea, så det köptes lite extra saker att lägga i gömmorna förutom presenter.
Kläder inför sonens skolstart på måndag letades men där gick vi bet.
Slutligen köptes lite presenter som vi ska ha med oss imorgon när vi ska till min äldsta barndomskompis kolonilott och fika. SÅ glad över dessa stunder!! Vi brukar försöka träffas några gånger om året, och varje advent så har vi adventsfika tillsammans. Underbara människor och skulle det hända något så vet jag att jag har dem oavsett!! Bodde hemma hos dem när jag var liten och allt var som struligast i min egen familj. <3  i massor till dem!!!!

Nu ska jag ragga upp karlen min och kolla om han vill sätta upp lite tak tillsammans med mej så vi kan kolla på film sen när barnen somnat.

Kanske ska sluta cirkeln med att se "Snabba cash"?... ja jag tror att det blir så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0