hoppa över ån

Man ska inte ropa hej innan man kommit över ån, så det gör jag inte men HEJ vi har inte fått magsjuka...ÄN :-)
Valde trots projektarbete att ha Lua hemma hela torsdagen, lämnade C. på skolan och sen gick vi hem, tänkte bädda ner L. i soffan och sen sätta mej vid datorn och plugga. TÄNKTE ja, L. hade inte alls lust att kolla på film utan att sitta i mitt knä och hur bra går det att plugga då? Nja inte så bra! Hann skriva lite innan telefonen ringde sen blev jag kvar där en stund och klockan rann iväg. Hade bestämt lunchdate med mamma på stan då jag och lilltjejen måste ner och byta filmer på biblan så vi fick brått att göra oss i ordning. Sötaste lilltjejen skulle såklart ha lika kläder som mamma så klädda i strumpbyxor och jeansklänningar och röd/vit/svarta toppar åkte vi ner på stan.

Skulle baaara in på Lindex och köpa nya vantar till L. då hennes var lite tunna, men där var det halva priset på alla skjortor, blusar och stickade tröjor, så en hel hög plagg fick följa med in i provhytten. En julklapp blev det också från mamma till mej- så bra att få sånt som man ändå täntk köpa själv! :-)

Maten hanns inte med, så vi handlade mat och tog med oss, åt den och tog  biblan innan vi hämtade hem C. från skolan.

På eftermiddagen åkte vi till mamma för lite julpyssel, älskar att pyssla och speciellt när jag känner att jag har möjlighet att sitta vilket går hemma hos henne då barnen kan leka med alla leksakerna och är nöjda med det.

Tomtar i massproduktion samt lite julgrisar och andra roliga smågott ;-) kanske kan visa bild senare.

Lua somnade på kökssoffan och när vi skulle åka hem visade det sej att hon fått feber.

Tur hon ändå skulle vara hemma idag.

Nu måste jag fortsätta skriva på mitt projektarbete, är egentligen klar men ska göra några tillägg då klockan gick lite för långsamt när vi gick igenom redovisningen. Arbetet ska presenteras på 1 timme och 15 minuter och jag hade lite för lite.

Ikväll IDOL och pyssel :-)
Sen jag fick in ett arbetsbord i vardagsrummet så kan jag sitta här och greja samtidigt som det är roligt på TV- vilken LYX!

kram!
L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0