Smått och gott

Usch egentligen är jag lite för mätt för att orka skriva nåt, ha ha ha, vi hade onsdagstacos här idag. SÅ kan det bli när barnen får önska middag.
Efter skolan som förövrigt innehöll en rätt trist föreläsning så hann jag med en massa ärenden. Fick ÄNTLIGEN tag på mitt efterlängtade saffranste, som jag har letat!!!! Började i somras på Gotland och har fortsatt här hemma i alla te-affärer, men i Falun fanns det tillslut i en liten bod. Teet smakar precis lika gott som jag trodde att det skulle göra :-)

Nu ska jag sy färdigt mina påbörjade julklappar, och idag MÅSTE julkorten bli klara annars hinner de inte fram innan tomten kommer. OJ oj oj ingen prestationsångest här inte...

Har förresten fått en fin award av underbara VÄNNEN Sandra





1. Tacka o länka den du har mottagit priset av.
2. Kopiera prismärket till din blogg.
3. Berätta vilka tre författare du räknar bland dina favoriter, och nämn en favoritbok per författare.
4. Skicka priset vidare till fem mottagare som du tycker förtjänar det (Läs: som jag vill veta vad de läser)

Jag läser väldigt mycket, även om det mesta just nu består av kurslitteratur, men jag har några favoriter, eller egentligen ganska många ;-)

1. På topp ALLA kategorier Astrid Lindgren, ja jag vet... jag älskar hennes böcker! En favorit vet jag inte om jag kan säga för många är favoriter! men Allra käraste syster är en sån där sorglig favorit.
2. Måste precis som Sandra säga Torey Hayden, har slukat alla hennes böcker och älskar dem! Den mekaniska katten är en av dem.
3. Diana Gabaldon Främlingen serie på 7 böcker, jag har bara läst de 3 första, men ska läsa resten när jag får mer tid.

Annars är en av mina favoritböcker Sveriges Rikes lag 2007, alltså vår lagbok :-) inte så spännande läsning kanske, men jag gillar den!

Har inte så många att länka till, men jag gillar idén!!

kram
L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0