the magsjuka´s in da house?

Igår satt jag med tentan hela dan, fick in den på minuten! Hade så gräsligt ont i magen i fredags så jag låg flera timmar efter i min planering och det är ett under att jag ens fick in den. Nu återstår att se om den blir godkänd, jag har ingen koll på vad jag skrivit och tänker inte kolla heller. A. och barnen var ute hela dan igår för att jag skulle få skriva ifred, hade aldrig hunnit annars. I natt vaknade jag av att C. stönade i sömnen innan han vaknade. Han kom in till oss och hade vansinnigt ont i magen, så jag väntade bara på att första kräkan skulle komma, men den kom aldrig. Istället gick vi ner och åt lite då det blivit dåligt dåligt med mat igår när de var ute, blåbärssoppan, yoghurten och den rostade mackan gjorde sitt och han somnade i min famn sittandes på en stol i köket. Resten av natten har bestått av en skrikande gråtande C. som haft ONT i magen men inte kräkts och inte varit dålig i magen. På morgonen gick A: upp med honom så jag fick sova då jag varit vaken mer eller mindre sen kl 01.45 (somnade efter 24) Nu på morgonen har han kräkts en gång, men i övrigt är det bara smärtorna i magen som är jobbiga. Jag blev lite rädd att det skulle vara blindtarmen så jag ringde in, men de bedömde på telefon som att han hade lindriga smärtor och symptom och därför skulle avvakta ett par dar... Hoppas på sätt och vis att det är magsjuka och inget annat allvarligare även om det är bland det värsta jag vet! Kalas missade han också, stackarn!!! Nu ska jag äta lite och sen kanske gå till pulkabacken med lilla L. Kram L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0