Lucia

Tänkte faktiskt vara lite ego och inte lägga upp bilder på mina fina barn iförda luciakläder utan ett på mej själv ;-)

Fick lite flashbacks igår och insåg att det var längesen jag gick luciatåg, nåt som jag älskade förut!
På gymnasiet hade vi 3 roliga, fina och av olika skäl spännande luciatågsår. I ettan lärde jag mej vad lussevaka är, ganska mycket fylla och ja... på luciamorgonen kom ett hålögt luciatåg, där flera av oss inte ens hunnit hem till sängen innan. Stjärngossarna (även kallade stjärtgossar av någon anledning) kom iförda lakan- man tager vad man haver ;-) =D
Superfint blev det iaf! och efteråt har jag för mej att lucian bara hann utanför dörren innan hon svimmade,och jag blåste kronljusen medans hon svimmade, om jag inte minns helt fel så hade hon festat rätt hårt med mej den natten.
Luciatåget blev uppskattat och vi var nog rätt proffsiga som klarade av det trots att flera inte var nyktra överhuvudtaget!

I årskurs 2 blev jag vald till skolans lucia- hur det gick till har jag ingen aning om! men jag vet att det blev väldiga diskussioner! Hade en lärare som jag nu i efterhand har försått inte gillade mej helt, varför vet jag inte, men jag är HELT säker på att om jag fått en lärare som trott på mej så hade jag gått längre med musiken!! Ja ja, iaf så blev jag vald (av någon- tror att det var rektorn, men är inte säker) och just det året så var alla Faluns lucior i tidningen med bild och intervju, lite roligt så här i efterhand.

Den lussevakan var det inget festande för mej, jag tog mitt uppdrag på allvar ;-) istället jobbade jag på en stor konsert i kupolen- Sissel, triple och Oslo gospel. Den turnén på cd- och är fortfarande en av mina mest spelade julskivor!

Så här fin var jag den danäven om bilden är KASS. försökte få med ljusen men den blev visst för stor för bloggen, så ja ja...
Jag var smal på den tiden, även om det inte syns här.

Sista årets lucia var också en historia för sig, vakan hölls på stan och i gruvstugan. Luciatåget blev iaf fint och det är huvudsaken tycker jag!

Nu ska jag gå ner och hämta upp mina barn ur badet, för det är dags att göra lite nytta.

Kram
L.

Kommentarer
Postat av: Stina

Vilken jätte söt lucia, fint kort.

kram

2010-12-14 @ 19:53:41
Postat av: Sandra

Åh vackra du! <3



Du har en award inne hos mig också :)

2010-12-15 @ 10:20:28
URL: http://zandrisens.blogg.se/
Postat av: lin

tack snälla ni!

Måste väl bjuda på lite av mej själv nångång ;-)

kram till er!!!

2010-12-15 @ 20:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0