juli

Ja som ni ser har jag sommarlov från det mesta just nu...
Andy har semester den här veckan och vi passar på att greja här hemma, eftersom jag rev hallen för några dagar sen så är det det jag måste ta reda på och återställa. Nytt tak, nya väggar och inom en rimlig tid nytt golv. Köket står sen på tur, nya bänkskivor, ny spis/ugn och sen ett nytt alternativ till kakel- vad det blir får ni se.
Lekstugan har det också jobbats med och igår blev jag klar med väggarna nbu återstår en till omgång färg och nytt golv sen så ska det möbleras- behöver jag säga att jag längtar?

Fick äran att göra bröllopstårtan till goa vännerna Linda och Alex och deras bröllop 100717, efter att ha tänkt, drömt, bakat, smakat och ängslats tårta så blev den klar i tid och utan bekymmer...fram till den skulle serveras....
Oj oj oj vilket bröllop det var! Har aldrig varit på ett vackrare bröllop, ja det är faktiskt så! Mer omtanke, varma tal, känslor, gråt, kärlek har jag nog inte sett! Lycka till i er framtid!!!
Som flera gäster sa: Ni behöver inte allt detta regn för att vara lyckliga resten av livet, ni kommer att vara det ändå!
För som det REGNADE, regnade och återigen regnade och åskade! 14.55 började det, 5 minuter innan vigseln som dessvärre var utomhus!        
det vackra brudparet!!

Jag hade nog gråtit om det börjat regna så på mitt bröllop, men inte de här tjejerna inte!!

Strax efter vigseln var klar så sken solen igen och så höll det på hela kvällen, lagom till jag skulle fixa tårta så började det regna igen- med stora skopan öste han/ hon där uppe!! Innan tårtan under paraplyer bars över gräsmattan såg den ut så här:
eller ja delarna menar jag ;-)
Regn och sockerpasta är ingen bra kombo och jag kunde inte göra så mycket :-(
När tårtdelarna skulle sättas ihop så var pasta blöt och därför kunde jag inte trycka ner våningarna i varandra, men men, jag hoppas att brudaret blev nöjda iallafall!
Resultatet kommer här:

och en närmare bild på texten :
KÄRLEK så som paret önskade

VI hade en underbart rolig dag/kväll festen varade i 13 timmar och trötta och nöjda kröp vi ner i sängen samtidigt som solen gick upp.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0