måndag hela veckan..

Imorse vaknade barnen vid halv sju, alldeles på tok för tidigt för min smak! Lua hade inte alls någon lust att sova mera eller ens mysa i sängen så det var bara att palla sej upp.
Egentligen borde vi fått massor gjort idag nu när vi vaknade så tidigt, men nej för det har motsatt effekt på mej då jag blir sur, grinig, arg, butter, irriterad........... när jag inte får sova. Så barnen sattes vid tv´n medans jag tog nån timme till att vakna till liv.
Sedan gick vi ut och rensade ogräs, barnen cyklade och Lua gick en kortare promenad med dockvagnen, efter lunch gick vi till lekparken :-) När vi var där kom två småtjejer dit med varsin hund, jag reagerade direkt då ena tjejen tog med sej sin hund upp i rutchkanan, hunden stretade emot länge innan ho släppte den och åkte ner själv istället.
När tjejerna satte sej i sandlådan och lät ena hunden gräva där blev jag irriterad, en lekplats för till för barn inte hundar! Jag sa till dem och fick ett kaxigt svar tillbaka, men det dröjde inte länge innan de faktiskt gick därifrån.
På eftermiddagen åkte iv till brorsan och tapetserade igen, nu är det snart klart äntligen!!
Nu ska jag lägga mej i tid i kväll så jag slipper vara så sur imorgon när mina små änglar vaknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0