sommarlov

sommarlov, ja äntligen är sommaren här på riktigt!
Idag slutade Lua på dagis för sommarlov och imorgon är det dags för Cappes första skolavslutning, min stora stora pojke.
Andy har jobbat in så han kan vara hemma lite den här veckan och han kan vara med på skolavslutningen imorgonl, så roligt för Cappe!
Idag när jag hämtade Lua på dagis så berättade en av fröknarna att Lua hade sagt till henne :
- min mamma kallar mej Luilu.
varpå fröknarna tyckte att det var så sött att de också började kalla henne det. Kärt barn har många namn, Lua har ett par ;-)
Idag kom också Cappes två jackor tillbaka, de två jackor som mystiskt försvann samma dag efter en utedag på skolan.
Har letat överallt efter jackorna och tom varit uppe i Bergebo och letat i det höga gräset utan resultat. Men idag kom de alltså tillbaka när jag fick veta att fritids inte samlat ihop sina glömda kläder som övriga skolan, den personal jag pratade med poängterade dock (innan jag hittat dem) att alla märkta kläder hade de sorterat ut och återförenat med dess ägare. Jag bestämde ändå att leta och mycket riktigt där låg båda jackorna- MÄRKTA!! undrar varför man ska märka kläderna då?!! Dessutom så har det gått ut mejl till all personal att hålla ögonen öppna, men nej....
Det blev en bra start på sommaren då vi slapp lägga åtskilliga hundringar på nya jackor och det firade jag och barnen med glass och ett besök hos mormor Gunilla. Sen hämtade vi hem pappa och åt middag tillsammans, sent medn ändå.
nu ska jag duscha och skölja ur min hårinpackning som borde suttit i tillräckligt länge för att ha gjort all effekt den någonsin kunnat, då jag satte i den igår men inte tvättat ur den =D
kanske borde gå igenom avslutningskläderna också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0