Gnäll!!

Godmorgon alla glada :-)
Solen skiner, barnen är på dagis/skola och mannen har jag slängt iväg på jobbet, själv hemma vid frukostbordet innan skolan är inte helt fel!
Igår kom mamma och Toffe hit med ett köksskåp som jag beställt från IKEA de hyade shoppat loss ordentligt båda två. Mamma passade på att läsa min tenta och ge kommentarer, så skönt att hon är så bra på det, inte längesen hon själv pluggade och dessutom är hon socionom och vet vad det handlar om- perfekt! Hon resonerade precis som jag och sa att jag gör rätt som ifrågasätter betyget. Upptäckte också att det inte är en han som läst tentan utan en hon, hmm undrar hur de gjort rättningen! Det vill jag veta!! Förstår om folk tycker att jag är bråkig och omständig som ifrågasätter, men jag tänker som så att mitt blivande jobb är att ifrågasätta orättvisor och stå på de svagas sida, jag kan inte bara stå och ta emot, det går inte och är inte heller min personlighet! Sen är jag inte grinig eller sur för det, tycker bara att rätt ska vara rätt! När jag blir engagerad så pratar jag högt och kan låta arg fast jag inte är det.
Angående tentan så blev jag faktiskt lite ledsen när jag fick tillbaka den, inte för att jag inte klarat den- för det gjorde jag, utan för den kommentar som stod skriven, dessutom först av alla " Din beskrivning av Viktors liv inte helt trovärdig. Hans mamma verkar inte ha några som helst "goda" sidor."
Ja och?? det var ju det jag skrev om, en person som trots en HEMSK barndom har trots allt vuxit upp och blivit en bra människa. Det är en sann berättelse, och jag upplever det som kränkade att säga att hans barndom icke är trovärdig. Hur ska vi kunna arbeta med människor med problem om vi bedömer DERAS historia som icke trovärdig? Det är vår uppgift att se till att dessa människor får möjlighet till ett bättre liv och att de inte för sina dåliga erfarenheter vidare på sina barn!!

Om läraren sa att jag fick sämre betyg för att det jag skrivit var dåligt skrivet på något sätt eller så, ja då är det hennes bedömning och jag får rätta mej efter det, men det står det inte, utan hon har fortsatt sina kommentarer med " Du växlar mellan beskriva anknytningsmönster som undvikande resp desorganiserat utan att exemplen riktigt klargör det. Dock i övrigt bra litteraturhänvisningar"
jag tror inte att hon fattat nåt av det jag skrivit, jag har med kursivtext lagt in kommentarer och litteratur om anknytningsmönstret, det tror jag inte att hon har fattat!!

Nu ska jag iväg och läsa juridik eller nåt, vi ska visst inte få någon undervisning i socialtjänstlagen, utan lärarna anser att rättshjälp och konsumentköplagen är viktigare. ???? Ja vad säger ni?
Kram för nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0