vi hade iallafall tur med vädret

Dagen började vi lite slappt då Andy kom på den brillianta idén att bli dålig nu när vi kom ner, mindre kul!!
Vi bestämde att vi skulle åka upp till Göteborg och Universeum, men vi kom aldrig fram!
Lagom till lunch blev barnen hungriga och vi stannade till på det enda alternativ vi hittade efter vägen- McDonalds. Efter inköp av cheeseburgare till alla samt kaffe till oss vuxna så började vi åka igen ätandes i bilen för att tjäna lite tid då det är en bra bit att åka. Kaffet var HETT!! så det fick stå kvar i hållaren, Andy berättade att säljaren bränt sej på kaffet och att hon efter det upptäckt att värmen på maskinen var felinställd så det var verkligen HETT!! MEN så fort Andy började köra så skvimpade kaffet över och jag tappade greppet då jag brände mej på handen vilket resulterade i att jag fick hela låren brända av det heta kaffet samt att sätet blev blött. Jag hade nya jeans och ny tröja som jag fyndat på G-kås helt förstörda!!! *ARG* jag fick sitta med mina onda ben och kaffekopparna i handen i 2 mil innan det fanns en avfart där det gick att åka av och stanna. Jag hällde ut kaffet och upptäckte att kaffet varit så varmt att muggen gått sönder på flera ställen. Då bestämde vi oss för att vända tillbaka till McDonalds och klaga. Vi fick prata med en ansvarig samt säljaren som berättade att hon bränt sig för att kaffet var så varmt. Den ansvarige blev arg på henne då hon inte gett oss en värmetålig mugg utan en helt vanlig läskmugg. GAHHHHH!! han frågade såklart vad han kunde ge för kompensation och jag arg som ett bi kräbde nya kläder och biltvätt!! så nu är deras försäkringsbolag inkopplat. Blir kanske en dyr kaffe för McDonalds. För oss förstörde det hela dan då jag var tvungen att köpa nya kläder innan jag skulle kunna gå i Göteborg. Som tur var så var vi bara 3 mil från Ullared så vi styrde bilen dit. Jag sprang in och köpte 2 par byxor och ett par nya tröjor ville inte riskera samma sak igen. Sen åkte vi till Varberg och gick i fästningen och på stranden i solen istället. Göteborg kändes alldeles för långt bort!
På kvällen åkte vi till stugan och tittade på Så ska det låta innan 2/3 av familjen somnade i stora sängen. Jag kröp ner i Luas säng i natt igen.
Nu ska vi göra ett nytt försök med Göteborg!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hmm var nog inte så lite trött när jag skrev det där haha 2/3 av familjen hehehe kanske borde stå 3/4 eftersom vi (vad jag vet) är 4 personer i hushållet

2010-05-17 @ 17:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0