26 November 2003

Dan dagen är en av de lyckligaste i mitt liv! MIN dag som sen blev HANS dag och VÅR dag :-)
Mitt första barn- min sons födelsedag, älskade älskade barn!
Tänk vad vi fick vänta på honom innan han äntligen kom, mer än tre långa år tog det innan vi fick tecken om att nåt var på gång. Vi hade hela tiden sagt att "det kommer när det kommer" men åren kändes väldigt många emellanåt! Kommer aldrig glömma dagen jag plussade, hur jag redan innan visste för jag kände det i hela kroppen. Hur nyfiken jag var på resultatet att jag inte kunde låta bli att kolla på stickan fast jag stod i telefon, som såklart hade ringt mitt i allt.
Lyckan, osäkerheten, allt blandades! Även om bebisen är efterlängtad så är det en omställning och vi blev rädda, ska vi verkligen klara detta?
Allt blev uppochner vänt, hela livet ändras på en sekund, och helt plötsligt är vi inte längre bara L. och A. utan blivande föräldrar till ett litet pyre, ett pyre som visade sej vara världens bästa pyre! Första bilden på honom <3


Min mamma skrattade så vattnet gick och förlossningen med mej startade, det har hon pratat om hela mitt liv. Kvällen/natten innan pyret föddes låg jag och mamma i hennes säng och pratade och skrattade, mamma sa åt mej att inte skratta så vattnet gick i hennes nya säng vilket jag såklart "lovade". Ingen av oss visste då hur nära det var! Ungefär 2 timmar senare gick vattnet, men jag hade hunnit lämna mammas säng.
Klockan 08.56 föddes han Casper Lian Samuel Öhrn


I flera veckor nu har han väntat på sin födelsedag, och jag förstår honom, jag minns hur lång min väntan var innan han äntligen var här, vinter, vår, sommar, höst och sen äntligen kom han. Så många årstider tyckte jag inte att det passerade innan lilla Lu kom när jag väntade henne, kanske för att det var vinter när jag fick veta att jag var gravid och sen föddes hon på sommaren.

Den lilla prinsen med de svarta ögonen, med en enda blick så hade han fått mej fast, vilken känsla, vilken lycka!!!

Kan inte annat än tycka lite synd om honom som fyller så sent på året lagom till jul.
På hans 4 veckors dag började vi med AD-droppar och ja det var på självaste julafton.
Frukost på sängen som vanligt och sedan vår egna lite annorluda tradition godismackan, nåt Cappe håller heligt!

Igår firade vi och hela huset var redan pyntat för jul, jag gillar inte krafs så endast ljus, blommor, stjärnor och stakar finns hos mej förut nya gardiner -dock utan tomtar på! Vitt, vitt och lite rött och grönt från naturen så är jag nöjd!
Cappe blev nöjd med kalaset, vi bjöd på lättare middag och efterrätt samt lite tilltugg, enkelt och gott, väldigt uppskattat. Glögg med pepparkakor, pepparkaksbollar med ädelsot sam ost och kex. Gulash med gräddfil, saffranskryddad fisksoppa med limeaioli alt saffransaioli, baguette med olika ostar samt hemlagat smör. Till efterrätt glassbomb med kola och marshmallows, och en "polkagrisglasskaka".
Cappe var helnöjd och vi andra med.
Grattis i efterskott min lilla skrutt, som numera är 7 år och inte så liten längre, Rockern! :-)

Älskar dej Casper!!






Kommentarer
Postat av: aNDY

älskar er.....

2010-11-29 @ 21:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0