Back to reality

Nu har min period av VFU startat, skönt att komma ut i verkligheten ett tag...
Idag lyckades jag med bedriften att svartlägga halva huset, smidigt? njae
Blev så arg på att jag itne såg nåt på Luas rum när jag skulle städa där, så jag fick för mej att koppla ihop hennes nya lampa och sätta upp den- det skulle jag inte ha gjort!
Kopplade och gjorde det rätt ;-) MEN fas och jod har tydligen nuddat varandra så det sa POFF när jag kopplat in allt och försökte tända lampan. Gick ner och skulle klicka snabbaäkringen rätt, men nehej så enkelt skulle det inte vara! KOllade snabbaäkringsskåpet nere också, men inte heller där såg det fel ut. KUL nör man har en son med 40 gradig feber och en supertrött dotter på det. Ingen kunde hjälpa mej för ingen fattade på telefon vad som var fel, förens jag ringde elektrikern. Tydligen hade jag lyckat bränna en säkring ute, en av huvudpropparna in i huset.
Efter lite trixande så fick jag tag på nya säkringar och strömmen var tillbaka.

Sonen yrar om torn, fall och bomber, inte roligt att vara så sjuk!!

Förhoppningsvis kommer sambon hem en dag tidigare för att avlasta mej då de här veckorna är väldigt viktiga!

Nu ska jag lägga mej och läsa lite inredningstidning- för jag har faktiskt INGEN KURSLITTERATUR JAG MÅSTE LÄSA!!!!! jag har redan läst allt och dessutom hämtade jag idag ut en tenta med VG :-) me so lucky!!!!! VG i Socialrätt II yeeeeyyy klappar mej själv på axeln!!

kram
L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0