EN LÄRDOMENS DAG

Vissa dagar är kanske mer eller mindre ara och enbart till för att vi ska lära oss saker, iaf så kan det kännas så!

Började dagen med att gå med C. till skolan i bitande kyla, -17 och sketa kallt! Lua ville bli buren så jag valde bilen när hon skulle lämnas, var ändå tvungen att värma den då jag skulle till högskolan.

Åkte sen vidare till högskolan där jag återigen såg Uppdrag Granskning avsnittet http://svtplay.se/v/2202031/uppdrag_granskning/del_8_av_16__de_forlorade_barnen?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2245530/sb,p103536,1,f,-1
fruktansvärt känslosamt!
Bestämde oss sedan för att jobba lite vidare hemma på egen hand vilket var en enorm tur för jag hann bara precis hem och slänga i mej lite lunch innan C´s fröken ringde, C. hade fått en pinne i huvudet och de ville att han skulle åka till doktorn. Hu vad rädd jag hann bli innan jag kom fram, tyckte dessutom att fröken sa att han fått pinnen i ögat och blödde...
SLängde mej i bilen och ja mycket riktigt det blödde och var ett litet hål rätt in, så vi slängde oss i bilen och åkte till sjukhuset. Väl där fick vi ganska snabbt komma in och träffa läkare och C. blev sydd med 2 stygn och sen sprutade med nåt konstigt plåsterspray. Han var så himla duktig, inte ett ord och inte heller ett endaste litet ryck trots att han fick två sprutor i huvudet innan det kunde sys.

Hämtade Lua och åkte vidare till stan och biblioteket, C. stannade hos mamma på jobbet för han fick inte vara ute i kylan. Jag och Lua gick in i djuraffären och sen vidare till bibblan där det fyndades en dubbel CD med musiken från CHESS och alla texter, inga repor var det på skivorna men de såldes ändå ut för 10:- me like!!

Hem och laga mat och grejade lite, jag slängde igång en Kinuskikola omgång samtidigt som jag gjorde en massa andra saker, här kommer lärdom 2 in, jag glömde nämligen kolan på spisen lite för länge, den ska koka i 3 timmar MEN man måste röra emellanåt, och ja mamma upptäckte den fastbrända smeten...
Lagom till att den kokat nästan 2 timmar så var den förstörd. bläää

När mamma åkt och jag skulle lägga barnen kom den 3.e och förhoppningsvis sista jobbiga lärdomen för dagen, C (som tydligen inte fått nog av sjukhus idag) kom ner och sa att det satt nåt i hans näsa, jag fattade direkt, fick honom att fräsa och tackolov så kom det ut en bit fint istoppad leksak. GAHHHHH hur mycket måste man testa innan man får nog?

3 lärdomar på en och samma dag är verkligen emr än nog för mej!
SÅ nu ska jag betala räkningarna så jag slipper fler lärdomar ;-)

kram
L.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0