nytt

Äntligen har jag börjat julpynta här hemma. Julpyntet består för min del av gardiner, blommor, ljus och ljusstakar/stjärnor, några kuddar kommer fram också. Är inget fan av tomtar och annat lull utan vill helst ha ganska stilrent även under julen.

Saker som dessa gillar jag
en gammal kakform, fin trots att den inte fyller någon speciell funktion

kakburk från Ittala, det här är den största, sen ligger en svart och en vit inuti- eller låg- för jag har redan fyllt dem, den stora med hårt julknäcke och mellan med biscottis med julkryddor, den minsta väntar på knäck eller kola!

mina julgardnier- mina fynd, minns inte om jag visat dem innan, men här kommer en liten kik. Ni får se dem på plats sen :-)

Helgen gick rasande fort, fredagen var det fest med klassen superskoj!! Trots flera glas vin och sen lite annat så mådde jag på lördagen ändå bra, så efter lite sovmorgon så drog jag igång lussebullebak, biscottibak och städning. Söndagen bjöd på ännu mera städ och nu var det verkligen HELA huset som röjdes!! På eftermiddagen kom Stina och barnen hit på födelsedagsfika och vi firade våra stora barn som båda är Novemberbarn. Barnen var så glada att se varandra, måste se till att ses oftare!!

Nu ska jag träna en stund innan det är dags för pensionärsjävlar!

Kram
L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0