tävlingsinriktad?!

Kan nån tala om för mej hur man kan vara så galet tävlingsinriktad  när det gäller vissa saker (ibland mindre viktiga) och annars inte alls?
Har det med karaktär att göra eller vad? Jag är galet tävlingsinriktad i vissa fall, som tex i spel - dock inte dålig förlorare- men i andra fall då jag ju faktiskt kunde tävla med mej själv som i utmaningen om att gå ner i vikt och/eller nå andra av mina drömmars mål, få bra betyg i skolan, se till att jag läst ut all litteratur innan den borde vara färdig utläst osv osv, men nej! det finns absolut ingen tävlingsinstinkt alls i mej när det gäller dessa saker, varför?
Om det inte vore för att jag har så svårt att luras så borde jag nog bli en väldigt bra försäljare, för det har jag testat och ojoj vad jag kan prestera - när jag vill...
Är det kanske det det är frågan om? Viljan?
Varför vill jag isåfall inte uppnå mina mål?

Nu idag har jag en sjuk dotter hemma, så jag borde verkligen ta all tid jag har till att plugga, men istället hamnar jag här vid datorn och bara gör andra roliga saker istället. Om jag nu verkligen inte orkar(?) plugga så finns det en massa andra nödvändiga saker att ta tag i, som att skruva isär hyllan i hallen, mäta och såga av en bit på den och ställa ner i källaren för att sen plocka i alla våra sommarskor igen, eller baka som jag lovat Lua, eller förbereda dagens middag lasagne, men nej, ja hörk int!

Vi har iaf varit ute på promenad, varit i lekparken en stund samt till affären för att hämta mina böcker- men nä de hade inte hunnit plocka upp leveransen än, suck! Hatar att hämta paket på ICA Domnarvet!

Nu ska jag ta hand om en skrikande dotter som annars kollar på Tjorven för säkert 20e gången sen i fredags vad gör man inte för en sjuk dotter?

kram
L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0