onsdagkväll

Idag har jag pluggat från tidig morgon till sen kväll för att bli klar. Morgonen började dock inte toppen då dagis var mörkt när jag kom dit. Mysigt med strömavbrott på ett dagis... På väg hem igen insåg jag att hela området var svart och jag började oroa mej för att det skulle vara svart hemma med- vilket det såklart var! Inget lyse, inget internet och inget kaffe för mej!
Satte mej med en massa tända ljus och försökte läsa, lite småsur över att jag inte fick något kaffe.

Läste och skrev läste och skrev hela dan och nu är jag så klar jag kan bli kväll.

Laddade upp för en mysig onsdagkväll med arga snickarn och Greys, men ja det blev inte som jag tänkt mej!
Läste imorse i aftonbladet detta http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7985835.ab och det skulle ikväll vara med på Uppdrag Granskning, vilket jag alltså inte ville missa.
FY FAN vad jag blir upprörd!! Vet inte om det är jag som lever i en fantasivärld som tror och hoppas att vi inte behandlar barn på detta sätt, eller om det är så att det är enskilda fall som behandlas på detta sätt.
Socialarbetare som varit barnens kontaktperson och som beslutat om detta sitter i TV och säger att hon anser att barn som är trygga inte gråter när de lämnas hos för dem okända människor- WHAT???? vad har hon gått för skola?
Hjälp jag blir verkligen rädd! när jag ser sånt här. Jag gråter som ett barn, studsar i soffan och svär! FY jag klarar inte att se barn må så dåligt. Hur har de mått under detta år, stackars barn!!

Efter den timmen så tog det lite tid innan jag kom igång igen, men nu så är jag klar.

Och nu tänker jag lägga mej och skumläsa nästa bok!

Kram!
L.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Var superkul att se dig också, även om det var väldigt kort :) Jag vet att jag stressar upp mig för mycket över vikten, det är nog en gammal skada som jag nog aldrig blir av med tyvärr. Skönt att höra att du tyckte jag såg k ut iaf ;)



MÅSTE SES snart, saknar dig vännen min! <3 <3 <3

2010-10-22 @ 17:30:57
URL: http://zandrisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0