Kan nån förklara för mej?

Jag känner att jag bara blir mer och mer irriterad över debatten om SD efter valet!
Tro nu snälla människor INTE att jag är rasist, har eller kommer någonsin att rösta på dem, MEN varför är debatten så hetsk mot alla dem som har röstat på detta rasseparti?
Med all rätt tycker jag att vi ska ifrågasätta deras politik och deras människosyn, men gör det saken bättre att hoppa på dessa människor?
Det som jag anser saknas i debatten är huruvida det är ok att diskriminera andra människor oavsett om de kommer från ett annat land eller om de är homosexuella!
INGEN jag har pratat med har överhuvudtaget tagit upp det faktum att KD (Kristdemokraterna) är emot homosexuellas rätt till adoption/få barn och inte heller vill de att präster ska tvingas viga homosexuella par. FY FAN vad jag blir upprörd över detta! Det är minst lika diskriminerande, men den diskussionen har på nåt sätt tystats ner och fallit bort. Smart alliansen?

Jag kan ainte påstå att jag är direkt imponerad av Sveriges befolkning och röstningen heller, men jag erkänner mej besegrad och säger grattis Sverige, Mindre till de "fattiga" mer till de rika och sen rasister och homofober på det- Grattis Sverige!

Fast om jag nu ska dra det lite längre, är det så konstigt att SD fick så många röster egentligen? Jag menar vi har ju faktiskt en högerregering sen fyra år tillbaka, och då är ju inte ett steg till till höger speciellt långt, eller?

Har ni ett svar på mina frågor så skriv gärna!
Jag vill verkligen ha ett svar på detta!


Kommentarer
Postat av: Sara

Håller med dig!! SD, KD och FP är alla lite (förstå mig rätt nu) vrickade partier, men det är upp til varje svensk att lägga sn röst på valfritt parti. Sympatiröst, missnöjesröst eller dålig inforöst spelar ingen roll. Detta land är på nergång och jag hoppas innerligt att det är många fler som tänker köra en mindre pajkastningskampanj till näsa val och ta ansvar för partiets politik!

2010-09-22 @ 20:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0