My house

Lovade häromdan att jag skulle lägga upp lite bilder från mitt hem, här kommer några.
Idag blir det bilder från övervåningen och ja ni får hålla till godo- jag vet att det saknas dörrfoder och lister, men det kommer...nångång ;-)
Cappes rum, med den nya tapeten, sett från sängen.

sängalkoven och dörren till höger. Han har ett väldigt litet rum precis som vi andra- huset är bara 84m2
en av vårat sovrum, älskar fortfarande tapeten!

den hembyggda garderoben som jag slet med och panelade och målade bara några dagar innan Lua föddes- fortfarande saknas lister...

vår pyttelilla nybyggda toalett. Det här var en del av allrummet/ en stor garderob när vi köpte huset. Inte ens rör fanns dragna så ja, jag är stolt över att vi fick till det tillslut!

För att få plats med handfat var vi tvungna att kompromissa lite, blev ett handfat jag gillar, men bänken fick vi bygga själva för det fanns ingen med rätt mått.

Mellanplan kommer en annan dag, måste ta kort först, det hanns inte med sist.

Nu ska jag plugga en stund innan jag tar tag i städningen, det har varit helg och då hinner inte vi städa till skillnad mot många andra, istället har vi försökt göra lite nytta ute.

Cappe har varit på sitt första riktiga disco, åh min lilla plutt har blivit en discograbb! Sockerchockad och supernöjd kom hen hem efteråt.
På lördagen målade jag och målade och målade, ja ett evighetsprojekt är det att få huset klart! Nu var det hallen som fick sej en genomgång, men det kommer att bli så bra! Bilder kommer när nya givare kommit på plats och den sista väggbiten samt takbiten. Nytt golv ska läggas också :)

På söndagen var jag iväg och sjöng, när jag kom hem hade A. lagt ut markduk och börjat fylla på med grus igen, jag bytte om och hjälpte honom, så nu har vi gjort vad vi kan där- måste beställa hem mer grus. Det kommer också bli så bra! Efter det tog vi en tripp till Sågmyra då snälla Sofia hittat en lampa i precis min stil på www.familjebutiken.blogspot.com tyvärr var den alldeles för liten, så jag letar vidare. Har ni sett en fin industrilampa inte alltför ruff så hojta gärna till!!
En hel del annat hittade jag dock, och bilder på det kan ni få se sen.
Nu måste jag sätta fart här hemma om det ska bli någon ordning!

Kram



Kommentarer
Postat av: Anna

Ni gör så fint på ytan ni har. Kärleken är den viktigaste o den får plats överallt. Håll om varandra o njut när ni får en chans.

Kram på er./Anna snart Perde´n

2010-09-29 @ 11:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0