Fuck (läs fack)

Jag tror att vi människor är experter på att placera in folk i fack, jag gör det själv- ändå hatar jag fack!!
Vår status, utbildning, arbete osv osv osv osv kan ge oss fördelar men också placera in oss i fack som vi kanske inte alls vill ha tillhörighet i. Har precis varit med om en sådan situation, fick ett mejl där det står att de istället för mej tagit med representanter med "yrken/kunskaper" som kompletterar dem. Vad det gäller vill jag inte gå in på, men jag kan säga som så att mitt yrke och mina kunskaper har dessa personer inte en jävla aning om! och dessutom har det ingen betydelse i detta fall då det handlar om mitt barn. Dock är jag ganska övertygad om att jag kan en del om barn och barn med speciella behov, både utifrån mina erfarenheter, mina utbildningar och mitt övriga liv.
Lika förbannad blir jag när en nära god vän blir intagen i gruppen för att hon "representerar invandrar perspektivet" hur F-N ska hon kunna representera HELA den gruppen??
Jag skulle bli jätteförbannad om någon skrev att jag skulle representera alla svenskar!! Det är omöjligt!! Däremot är jag superglad över att hon fick vara med då jag är övertygad om att hon kan ge perspektiv som de andra inte alls tänkt på. Hon är en sund person med stark vilja och som inte är ett dugg rädd för att konfrontera det hon inte tycker om utan säger vad hon tycker.
Det är väl viktigt om nåt?!!
Eller vad säger ni?

Att utgå från någons utbildning och genom den tro att personen är på ett specifikt sätt känns urdumt.

fuckfack!!

Kram
L.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0