GLAD PÅSK

Nu står påsken för dörren, vädret är underbart och hela familjen är ledig. Jag mår dessutom bättre vilket är hur skönt som helst!!

Vi ska inte göra så mycket under ledigheten, en släktmiddag samt städdag i sommarstugan, resten ska ägnas åt vila, mys och lite plock i huset. Om jag får tillbaka krafterna bör jag börja plocka i det gamla datarummet, för som det är nu står det bara en massa skräp därinne och vi som har platsprist- inte bra inte bra!

I dag hjälpte jag Lua att städa ur lekstugan och sen var vi iväg och handlade en tapet dit. Det kommer bli hur bra som helst :-)

Jag har en lista på saker jag verkligen vill göra på huset, men genom att jag blev sjuk så har vi inga pengar alls till sånt nu, hur jäkla trist är inte det?!!! :-(

Jag vet jag vet att det inte är FK´s fel med alla dessa regler, men blir ändå så trött! Det KAN inte vara första gången ena föräldern blir sjuk och den andra jobbar borta! Hur menar de att vi ska betala våra räkningar när vi inte är berättigade ersättning?

På fk var de såklart frågande till reglerna, men de kan ju inte göra mycket åt dem, och inte vi heller vad det verkar.
Vi blir utan ersättning för de 2 arbetsveckor som A. varit hemma för vård av barnen då jag delvis legat på sjukhus. Hur sjukt är inte det???

Grannhuset är till salu och det åker massa bilar förbi, så imorgon åker "Akta barn" skylten upp, det är ett som är säkert. Jag vill att barnen ska kunna cykla utan att riskera att bli påkörda!

Ikväll ska jag få min sista spruta också, det innebär att jag kan fira imorgon :-)
Massa firande och lite annat med andra ord...

Kram!
L.

Kommentarer
Postat av: stina

Skönt att du mår bättre :)

Förstår inte varför ni blir utan ersättning? konstigt.Du får väll från Trygg hansa iallafall.

kram och glad påsk

2011-04-22 @ 21:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0