Bad day!

Idag har det verkligen varit en riktig skitdag!!
Ja egentligen började den dåliga dagen redan igår om jag tänker efter, BLÄ!
Måndagens föreläsning om Bourdieu blev inställd och eftersom vi bara får 2 föreläsningar/gubbe så var enda chansen att få lära sig nåt igår på den 3 timmar långa föreläsningen. 5 minuter efter den börjar ringer min telefon och jag ser att det är Cappes skola, så jag skyndar ut. Cappe har ont i magen och de vill att jag ska hämta honom på en gång då det går magsjuka och de inte vill riskera nånting. Det är bara att slänga på sej jackan igen och åka, tackolov så ställde snälla Stina upp och skjutsade hem mina reskamrater som jag fick lov att lämna.
C. såg inte alls speciellt sjuk ut men följde med hem, och ja visst hade han feber...
Det magonda gav med sej efter lite glassätande och proviva, men fram mot kvällen kom hostan.
Tidigt på morgonen sen vaknade jag av att han kruppade, till en början ganska rejält men ändå överkomligt, men det blev snabbt värre och strax efter 7 var det bara att springa efter akutmedicinen för då kunde han inte dra in luft alls, blä jag ryser när jag tänker på det!
Fick snabbt in honom i badrummet och på med varmvatten, men inget hjälpte!! Tillslut började han bli väldigt blek och när han fick ur sej att han inte kände benen längre då ringde jag 1177. Faktiskt kom jag fram snabbt dessutom, men hjälpen var urkass!
Trots att jag flera gånger sa vilken medicin jag gett honom och vad jag hade hemma att ge så svarade hon konstigt. Typ så här lät det:
Jag: jag har gett honom B-u-v-e-n-t-o-l
hon: ja ha desentol
jag: desen..vad? nä buventol
hon: duventol?
jag: nä B-U-V......
jag: ska jag ge honom Leptheton?
hon: ja det är bra
jag: ja då gör jag det direkt!
hon: ja har du gett honom någon medicin?
jag: ja buventol
hon: ja just ja desentol
jag: suck, nej buventol!!

Så där höll det på en stund och innan hon la på sa hon:
ja har du gett honom medicin? ge honom desentol och (nån annan medicin som jag inte ens minns vad den heter)
jag: men NEJ jag har inte den medicinen hemma, jag ger det jag har!

Vad är det för pucko? Här ringer jag och har panik för att sonen inte kan andas, hon hör honom och frågar flera gånger om det är han som låter ändå lyssnar hon inte på svret hon får?!!

Lämnar iaf Lua på dagis och åker upp till sjikan som överenskommet, väl där vill personalen inte ens skriva in honom utan de rusar ut och tar emot oss och vi får snabbt ett rum. TACK!

Nu börjar han lugna ner sej och medicinen verkar (det har gått 1½ timme efter han fått den)
När läkaren kommer syresätter sig C. bra 97% men en ordentlig kontroll görs ändå och vi får order att börja ge all astmamedicin vi fått utskrivet, igen. Och sen ska vi hålla koll så han inte får lunginflammation vilket är risken nu då de misstänker att en rejäl virusinfektion är på antågande.

Efteråt åkte jag med C. till mamma så jag kunde uträtta några ärenden, sen tog min snälla bror honom resten av dan så jag hade en chans att skriva klart min uppgift (vilket jag inte alls hann utan ska börja med nu)

A. har varit på begravning av sin farmor - vila i frid svärfarmor Wivan- i Visby idag och det verkar ha gått ganska.
bra.
Imorgon tar han båten hem och jag håller tummarna att stormen har lagt sej så han slipper må dåligt och att det går bra att köra hem i all snö!

Det enda positiva som hänt idag på HELA dan är att jag klarade tentan!!! Klappar mej själv på axeln och är supernöjd med mej själv som trots magsjuka barn och ingen sömn klarade den!!

Nu ska jag skriva klart min uppgift så jag kommer i säng och orkar fika med bästaste Sandra imorgon, det ska bli sååå skoj att äntligen få träffa henne igen!

Kram!
L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0