Kkkkkallt!

Det här mötte mej imorse när jag kom ner...

vet inte varför det plötsligt inte går att vända på bilderna i bildprogrammet! :-(

Brrrrr, minst sagt!


Skulle aldrig ha skrivit att barnen började bli bättre- att man aldrig lär sej! Igår kunde Cappe gå till skolan, men Luas feber steg igen. Hon var ändå superduktig och lät mej sitta och skriva långa stunder.
På eftermiddagen innan vi åkte till mamma på födelsedagsmat hade hon 39´i temp.
Hemma igen var det -26´ute och det var lite chockartat att lägga sej brevid en het Lua i sängen när vi precis varit ute!

I morse hade jag dåligt samvete som skickade iväg en trött son själv till skolan i denna kyla! Jag vet ju att hans kropp inte mår bra när det är så här kallt!! Men vad gör man? Har försökt räkna ut hur våra sjukdomsperioder sett ut i förhållande till mina tentor.

Av 10 skrivna tentor så har jag klarat 5 direkt, 4 gått till omtenta och 1 krävt komplettering
av 10 skrivna tentor har vi varit magsjuka 5 gånger, 3 gånger har vi alla varit friska, 1 gång virus med hosta och feber, 1 gång hjärnhinneinflammation
av 10 tentor har vi alltså varit friska 3 gånger och sjuka 7 gånger ändå har jag klarat fler tentor än jag kuggat- med andra ord en ganska bra statistik :-)

Nu fick jag lite kraft att kämpa på med den här grymma sociologitentan trots en mycket febrig Lua, en väldigt slut Lin och en trött Cappe- som är i skolan ett par timmar till.

SÄTT FART NU DÅ LIIIIIIIN!!!

kram!
L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0