Julklappar!



Till jul gjorde jag ganska många egna julklappar, roligt att ge- roligt att få, relativt billigt mot att köpa, personligt och kreativt!
En sak jag gjorde var senap, den passade jättebra till skinkan men även till annan mat som inte är julig. Hällde upp den på burkar från Höganäs och slog in i cellofan- mycket uppskattat!

Till vår paketlek sydde jag påshållare av gamla kökshandukar, mycket praktiskt när man som jag har dåligt med förvaring och samtidigt fint! Speciellt när man använder gamla broderade handdukar ;-)

Köpte bockljus som jag dekorerade med zinkhjärta som jag knöt fast.

Kuddar som jag blev mycket nöjd med ;-) sydde fodral av vitt bomullstyg och spetsband sedan satte jag på kort på barnen. Sådana kuddar jag har själv också i soffan och de är vita och inte alls juliga så de passar året om!
Tyckte att det var ett roligt alternativ till de annars så vanliga skolfotona i ram som vi brukar ge bort.


Har lite fler idéer på saker att göra så jag väntar bara på att jag ska få lite tid över.

Så här juligt  fint blev det uppe på mitt numera vita skåp, som är ett gammalt fynd från "ta till vara"
jag letade som en tok efter stjärnor innan jag äntligen hittade den här, och jag bara älskar den!
Nu fick ni en liten uppdatering som jag sparat lite på av olika skäl ;-)

Tillbaka till tentan NU!

Kram!
L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0