en bättre dag?

Igår var det en dag som började med KAOS! Ja jag vet att det var lika för de flesta av oss!
Cappe hade 39´ feber när han vaknade och jag hade obligatoriskt i skolan- såklart...
Dessutom hade det ju snöat en hel del under kvällen/natten så snömängden var rejäl och i kombination med blåst så ställde det till med en hel del.
Mamma som skulle hämta C. här ringde redan före 7 med panik i rösten- hon kom inte ut! snöhöjden i gången ut från gården var meter hög och plogbilen hade varit där och lagt upp en enorm VALL mitt på gatan. Han ansåg väl att det inte var hans problem att han stängde in ett helt område bara för att han bara behöde ploga gång och cykelvägen. SUCK! Mamma SLET och försökte skotta spår för hjulen så att hon skulle kunna köra, men nej det hjälpte inte. Alla grannar satt fast! En granne som har jeep var den enda som tagit sej iväg, men när hans fru och barn körde fast fick han vända hem och hjälpa till och istället agera taxi till hela området.
Efter mycket slit så kom mamma hit, dock utan bil...

Skolan gick bra, jag tog mej dit och det i tid dessutom- det var en bedrift! Många många hade kört av efter vägen.

Sen var det dags för lunch med Sandra, mötte upp henne hos frissan och nu kunde jag äntligen boka en tid till mej själv :-) SNABB lunch på Pitchers då mamma ringde och berättade att hon inte tog sej till jobbet för hennes skjuts kunde inte komma. Så jag fick slänga mej iväg och hämta henne och C.

Uträttade ett par ärenden innan jag åkte förbi på C´s skola för att hämta lite läxor, fick veta att 10!! barn bara i hans klass var hemma och sjuka.
Hämtade Lua och sen mamma och C. åkte hem till mamma och fikade och där mötte A. upp oss. Två lyckliga och trötta barn fick jag med mej hem :-)

När vi kom hem fick vi världens överraskning!! Någon hade varit hos oss och skottat bort all snön på trottoaren vid postlådan, alltså vet ni hur MYCKET snö det var??
Jag hade kvällen innan SLITIT med att få bort all snön på och runt gården för att vi INTE skulle få en enorm vall!
Men det hjälpte föga kan jag säga! :-( jag har ringt jag vet inte hur många gånger till Blge energi för att få dem att fatta att vi inte som ensam gård kan ta hand om all gatans snö, men nej SUCK!

Iaf så stod både jag och A. vid postlådan och gapade när vi upptäckte att snön var borta och dessutom att alla grannarna hade sin snö kvar... sen började vi följa spåren, för det fanns både fotspår och hjulspår- de ledde rakt in på grannens gård. AHA grannen som jag skrikigt IDIOT till kvällen innan hade visst fått lite ångest ;-) gissa om JAG fick ångest nu?!!! A. gick över och tackade honom så mycket.

Idag har vi alltså fått lite mer tid över (då vi räknat med att skotta här hemma) så vi kan åka till mamma och hjälpa henne att skotta av taken på uteplatserna :-)

Solen skiner det är -12´ och jag hade gärna tagit på mej skidorna och åkt lite, kanske kan ta dem med till mamma och åka där :-)

Kram!
L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0