Friday- im in love

Äntligen  fredag!!
Den här veckan har känts som en evighet samtidigt som den har gått jättefort, konstigt det där :-)

Veckans socialgubbe heter Foucault och var en fransk homosexuell filosof. Han arbetade ett kortare tag på Uppsala universitet innan han återvände till Frankrike och gav ut den bok som jag läst i veckan, Boken handlar om straff av olika slag, makt och kunskap- mycket intressant! För en gångsskull känns det som jag fattat, vilket gör mej livrädd när jag hör de andra prata om hur flummigt det är, svårt att greppa och komplicerat- hjälp jag kan ju inte ha fattat om de andra tycker att det är svårt, utan jag är säkert låååångt från att förstå, eller så är jag helt enkelt lika flummig som han var  =D

Idag efter skolan åt vi världens godaste mellis...
C. bakade kladdkaka igår och nu åt vi den tillsammans med vispad grädde och exotisk fruktsallad mmmm


Middagen består av lövbiff och potatisgratäng så med andra ord är det väl dags att sätta fart om vi ska hinna äta innan de trötta barnen somnar.

Bästa Sofia ringde och undrade om jag skulle till sågmyra nåt i helgen, de hade fått in fina kläder på Calimero outleten blev genast lite sugen på att åka faktiskt!! Lua gillar deras tajts massor och deras randiga kjol. Får vänta och se hur vädret blir imorgon kanske att det kan bli en tur.

Bästaste Stina med familj har fått vattkoppor och jag lider så med dem, hoppas att inte alla blir sjuka!!
Kanske att jag skulle pigga upp vännen genom att åka förbi med hennes födelsedagspresent som har stått här alldeles för länge nu. Om jag ställer den utanför så kanske vi slipper bli smittade, för vattkoppor har jag inte alls någon lust att få!

A. åker troligen till Gotland nästa vecka så jag blir själv lite längre än vanligt med barnen, men det ska nog gå det också :-)
Har skickat kondoleans med blombud idag, blev en sån här bukett från interflora. Törs skriva ut det här då budet skulle komma fram idag sa de. Förutom fina blommor så skänkte vi dessutom lite pengar till läkare utan gränser på samma gång- sånt gillar jag!!

Ikväll ska jag slappa framför Lets dance och sen Skavlan. Kanske att jag orkar ta tag i mina senaste projekt också- gardiner till Lua och till köksfönstren. Måste byta gardiner i köket för det står God Jul på dem som sitter uppe nu :-0

Om jag inte orkar med det så har jag lite läsning att ta tag i typ 300 sidor Bordieu som ska vara lästa på torsdag, jag behöver med andra ord inte vara rädd att bli sysslolös! haha

Ja just ja jag ska sjunga på söndagmorgon och har ett litet solo att öva in också...

Kram!
L.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0