Fucking Foucault!

Ja eller egentligen är det nog Habermas som är värst om jag ska vara helt ärlig!

Just nu vill jag bara lägga mej ner och dö en liten stund, det här är nåt så fruktansvärt jobbigt så det går inte ens att beskriva!!
Ja jag skrev ju det häromdan att oddsen var på min sida när det gällde att klara tentor trots sjukdomar, men nu vete f-n!
Att samla tankarna och få ner bra saker på papperet kan vara nog så svårt när man sitter i sin lilla vrå i lugn och ro, men den möjligheten har jag alltså inte haft på hela veckan!

Luas feber har gått upp och ner hela tiden och hon äter INGENTING inte ens glass! Hon ska sitta i mitt knä mest hela tiden och är så förbenat gnällig! Inte hjälper det heller att hon är uttråkad till tusen fast hon inte orkar göra nåt.

Andy kom hem i torsdags lagom så jag fick hjälp med läggningen, jag satt uppe och skrev till 00.00 samtidigt som vi försökte prata igenom veckan som varit- gick sådär att skriva nåt vettigt då!

Fredagmorgon gick jag upp och gjorde ordning barnen, Cappe skulle till skolan så jag och Lua passade på att åka och handla lite efter lämningen. Vi hade inget kaffe hemma och det kan jag inte vara utan när jag sitter så här!
Tog en tur förbi Gustafs bröd också, och handlade hem nybakade frallor som vi njöt till frukostkaffet! Köpte på mej massa bröd och la i frysen med, det är ju så gott med riktigt bröd! Och lite gott till fikat slank också med ;-)

Sambon vaknade efter sovmorgon och hjälpte mej lite innan han stack till jobbet vid 14, sen försökte jag roa Lua och plugga samtidigt-igen...
Lite ågren över att jag fått jobba så mycket den här veckan hade han nog- för när han kom hem hade han en jättefin bukett med sej <3

Cappe han gick på disco på kvällen- jag satt med tentan till 00.00-IGEN!

Upp lördagmorgon och kände att det här aldrig skulle gå vägen! Paniken kryper i mej!!
Åkte till mamma (som var bortrest) och satte mej och äntligen fick jag lugn å ro- för första gången den här veckan! Satt ett par timmar och fick ner en del på papperet- men inte alls tilläckligt!
Efter middagen satte jag mej igen och satt till 01.00 sen fick det vara nog för den dan.
Imorse sov jag till 9 och sen satte jag mej direkt.
Vid 14 fick jag NOG och slängde ut karl och barn för att få lite tystnad! Det är förbaskat svårt att koncentrera sig när det hela tiden låter:
-mamma, mamma
- mamma jag vill sitta hos dej
-aaaaj han slår mej
-aaaaj hon slår mej
-bööööl
- jag är hungig
-jag vill leka med en kompis
-mamma får jag spela tv-spel?              varpå jag svarar- fråga PAPPA!!
hör sen från källaren
-pappa får jag spela tv-spel?                 svaret:-fråga mamma!
-jag vill ha godis
eller
- jag har tråkigt....

Sen att skriva med ett barn i famnen är inte heller enkelt!

Nu har jag 14 timmar på mej (inklusive natten) innan tentan ska vara inlämnad!!! Om jag inte får in den i tid, eller skickar in en dålig tenta, ja då är det omtenta i form av sals tenta som gäller. Foucaults fängelse!!

Sambon har åkt igen och när han kommer hem nästa gång vet vi inte för han kommer troligen att jobba hela helgen också, vilket isf innebär att han blir borta i 11 dar om jag har räknat rätt.

Nu är min paus slut för den här gången!
Lua har fått välling och förhoppningsvis somnar hon så jag får lite lugn igen!

Kram!
L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0