lördag, söndag!

Så där ja, ännu en helg har passerat, och inte hann jag med hälften av det jag tänkt...som vanligt ;-)

Fredag- mys i soffan med lets dance och mitt favvoprogram Skavlan!! Läste i lördags i Dalademokraten recensionen om programmet och ja jag funderar om vi sett samma program! Det fick usla recensioner och sa att Skavlan borde lägga ner, trista gäster och dåliga artister var anledningen. Jag gillar Josefsson, den roliga norska komikern pratade om flinkepiger- alltså dessa prestations drabbade kvinnor/mammor som SKA göra allt, kunna allt och bara perfekta. Så sant och så bra!
Malena Erman var rolig på sitt sätt ;-)
Per Johansson som startade och fortfarande leder Glada Hudik- teatern är min nya IDOL!! När han berättade om starten av det hela grät jag, samtidigt som jag skrattade. Jag vet hur jobbet med funktionshindrade är och jag har varit med och satt upp ganska många föreställningar av olika slag under min utbildning. Det är ju den här typen av arbete jag helst av allt ville ha!!
Musiken stod ett norska band för, Kaizers orchestra gillade deras musik direkt och har idag spelat dem på spotify.

I går lördag åkte jag och barnen skidor i Bergebo, Cappe drog iväg direkt och hann vända tillbaka några gånger, han är så duktig numera! Lua hon pinade på bra nog och jag trodde aldrig jag skulle få med henne hem igen hon ville bara åka mer och mer :-)
Åkte hem till mamma och fikade innan vi åkte hem och kollade på melodifestivalen.
Trökiga låtar tyckte jag att det var rakt igenom, men Pernilla Andersson (hette hon så?) gillade jag!

SÖndagmorgon och klockan ställd på 7.15- mindre skoj!! Ja ja jag älskar att sjunga så vad gör man inte?!
Solo hade jag ju dessutom och det är ju ännu roligare :-)
Ett verk av Gaudete med kör, två flöjtister och en fagottist var en spännande start på dagen.
Hemma sen var det mest slapp, eller jag har nästan hunnit sy klart Luas gardin jag har 1 söm kvar, men den får vänta till imorgon.

Nu har sambon åkt på jobb igen, barnen är nattade och jag kollar på Wallander och ångrar bittert att jag började se den för den handlar om ett barn som försvinner och sånt klarar jag egentligen inte av, för det är min största största skräck!!

paus i filmen så jag passar på att göra mej iordning och kryper ner mellan mina söta och kollar klart på filmen där :-)

Kram!
L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0